.sommarträdgård.

Det finns många saker här i världen som man är mer eller mindre bra på. En sak jag är mindre bra på, är att ha självdiciplin till att skriva klart min hemtenta...
En sak jag är väääärlds sämst på, de är allt som har med blommor och trädgård att göra. Kan någon vänlig själ förklara för mig hur man får inomhus växter och blommor att överleva? Alla blommor som fått den stora äran att flytta in hemma hos oss, har inom en snart framtid begått självmord. WHY!?!

Dock får dom inte den ultimata omsorgen i detta hus. Jag vattnar aldrig, glömmer av de. Jim vattnar jämt = dränker blomstackarna.. Så problemet idetta hus är kanske inte hur man ska få dom att överleva, utan istället hur vi skall lyckas börja samarbeta jag o J för att blommorna ska få ett jämn vatten tillgång..

Och kan nån berätta för mig, hur man lyckas få en sådär fin trädgård med blommor och massa fint, utan att åka till plantagen och bli ruinerad och sedan blir blommorna dränkta av den världelösa svenska sommaren? hej optimist! :)

Tur de finns många andra saker jag är bättre på här i världen.. :)

Kommentarer
Postat av: annika

Bolmexpertens svar: I Don´t knooow.

Har precis dödat två av mina GARDEROBsVÄXTER/BLOMMOR eller vad kallas de som ska överleva allt? De är gröna och utan blommor! :D



Ask Sari. Hon kan allt om sådant.

Eller gör ett blomvattningsschema. Det borde jag göra.

Postat av: Henna

Jag gör såhär med mina blommor (har 5(!!!!!) blommor i mitt rum) Vattnar tills det svämmar över i krukan för att jag veet att jag kommer glömma av att göra det den närmaste månaden. Mamma grät nästan när jag sa att jag gjorde så :)

2010-03-19 @ 23:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback