.torsdag.

Nu sitter jag här och väntar på att jag ska orka ta tag i dagen. Borde vika tvätten, diska, gå ut och gå eller kanske simma, baka en kaka och laga mat. Men först tänkte jag uppdatera lite.

Min mage har varit helt konstig hela veckan. Har varit ute och gått varje dag med mina nya fina inköpta gåstavar. Men jag får så förbannat ont i magen. Det är typ som håll fast i nedre delen av magen. Så fort jag stannar så upphör det onda,  sen när jag fortsätter gå så börjar de göra siccesivt ondare hela tiden. Hmm, och då bör tilläggas att jag absolut inte går snabbt med mina stavar. Utan folk tror säkert jag är minst 70 eller nått, det är alltså den takten pga magonda. Mysko, för annars är det inga som helst problem. Bäbben sparkar och lever loppan som vanligt. Joo,  så  till saken hör de att jag funderar på om jag borde skippa motion en dag få se om de blir bättre. hmm..

I går var jag förresten på arbetsintervju. På måndag skicka jag mail till finsk hemtjänst, på tisdag ringde dom mej och i går var jag till deras kontor. Intervjun gick väl bra. Svarade så gott jag kunde. Man vet alltid att dom ska ställa en massa jobbiga frågor, men ändå är jag aldrig förberedd och blir lika ställd varje gång. Som att nämna singa positiva och negativa egenskaper. De där med negativa egenskaper är lite jobbigt. Vad är lämpligt att säga på en arbetsintervju?  " Jag är dålig på att passa tider. Morgontrött och tror inte på mig själv!" Jiihaa.. passar liksom inte sådär jätte bra på intervju. :D

Nu väntar jag bara på att dom ska ringa om jag får jobbet. Ifall jag får det så får jag jobba heltid fram till 10 April. Skulle inte sitta helt fel. Men jag fick ångest när jag insåg att jag eventullt måste börja jobba så jag fick lov att åka in till stan och tröstshoppa lite. Jag passade på när jag visste att min man skulle tycka jag var jätte duktig och världens bästa fru fast jag slösade massa pengar, för jag hade ju faktiskt varit på arbetsintervju. Hans ögon var som dollartecken när han tänkte på vad de skulle innebära att få TVÅ löner varje månad ifall jag fick jobbet. :D :D :D

Mitt tröstshoppande slutade iaf med en ny vårjacka (?), kjol till bröllopet på lördag, tröja, linne och nya spännen. Jag och pirre var på stan från kl 12-19.30. Under dagen hann vi hänga på tre olika fik. När jag kom hem på kvällen var jag helt död och stupade i säng kl 21.00.

I helgen blir det nog ingen Dalarna för våran del. Jag som inte har sagt hejdå till Kestit. :(  Jag hade helt glömt bort att det är ju nu i helgen Tina och Hannu gifter sig. Så det är bara le och se glad ut och acceptera.

Nää, nu ska jag ta tag i dagen. Kanske bakar en marangtårta med grädde och hallon och tar med till norsborg ikväll ifall pirre behagar att koka kaffe till mig?? :) Nån annan som vill ha? ;)


Kommentarer
Postat av: teija

jag vill ha!! kommer ni helgen därpå??då är vi hemma allahopa så att säga. dan med. vi åker på tisdagen sen. den 22:a. men hallon på marängtårta tackar jag JAAA till. kram.

2008-01-10 @ 19:23:11
Postat av: tanita

Värst va ni har kul då.

2008-01-10 @ 19:50:57
Postat av: Tanja

Tanitas kommentar var ju munter...
Dina besvär med magont kan kallas foglossningar. Inte alltid så kul.
Marängtårta till Forsmans också tack.

2008-01-10 @ 21:22:48
Postat av: Annika

Det kan ju vara sammandragningar. Vissa får det tidigt. Nyper det i nedre delen av magen?
Det enda som hjälper är att vila i.s.f

Åh, vad gott det vore med marängtårta men jag har börjat mitt nya liv. Annars hade jag hakat på :-)

2008-01-12 @ 11:04:08
Postat av: anneli

det låter lite som foglossning du har.. gör det ont långt ner på magen? känner du nå i ryggen? jag hade foglossning nästan hela graviditeten..och kunde inte motionera nåt, ingenting! inte ens promenera!! det var inte kul..

2008-01-13 @ 15:05:54
Postat av: moster jyväskylä

jag tror att du ärvt mosterns tidiga sammandragningar. Man behöver inte gå mycket för att det ska sätta igång. redan v 16 har det börjat för mig...Tyvärr, men det är inget farligt.du måste bara ta det lilla lugna när det börjar kännas.Bebisen föds inte tidigare men går inte över tiden heller. Lycka till!

2008-01-13 @ 15:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback