.recept.

Är i Sthlm, min gamla hemstad och hälsar på. Det är mycket trevligt. Pirre skrev av ett recept från J, som jag också vill ha. Så nu skriver jag in den här i bloggen, slipper jag penna o papper och sen får ni lite inspiration också.

Grekisk pytt med Tzatziki

400g fläskfile
1/2 dl soja
1msk sambal oelek
800g potatis
1-2 rödlök
1/2 dl olivolja
2 röda paprikor
100g fetaost
12 soltorkade tomater
1dl svarta oliver
salt och peppar

1. Sätt ugn på 200c.

2. Strimla filén och lägg den i en marinad av soja, ingefära och sambal oelek. Låt marinera i 30min.

3. Skär potatis i klyftor. Skala o skär rödlöken i klyftor.

4. Lägg potatisen på en plåt, ringla över olja och krydda med salt och peppar. Sätt in i ugnen i 20min.

5. Tillsätt lök och avrunna köttstrimlor till potatisen.  Tillaga ytterligare 10-15min.

6. Skär paprikorna i tunna ringar. Ta ut plåten och fördela paprika, smula fetaost, soltorkade tomater och oliver över. Salta och peppra.

7. Servera med tratziki och färskt bröd.

Kommentarer
Postat av: jossu

grymt gott måste jag bara säga..En färdig pytt e på G just nu:)de va förresten kul o ses! hade bra!see ya nån gång igen.

2009-03-22 @ 19:08:45
Postat av: Henna

Maste prova!

2009-03-23 @ 11:58:01
Postat av: minna

Verkar gott det här!

Men tzatzikin slår allt.

2009-03-25 @ 09:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback