.HÄ.

För inte ens tre månader sedan så bodde vi i sthlm, i hyresrätt och levde livet. Jag njöt av känslan att inte veta riktigt vad somväntade bakom nästan hörn. Vi visste inte var vi skulle bo och vad vi skulle göra härnäst. Nu har tre månader gått och mitt liv och min framtid är uppritat framför mig.

Jag går i skolan, vet vad jag vill bli i framtiden. Och vi har köpt hus! ja, ni läste rätt. Och jag känner... Lite småångest. Jag är 21år och alla steg i livet är tagna. jag är gift, har fått barn, går iskolan, har bil och nu även hus. Vad ska man vänta på härnäst? Döden elleR? :)

Men aja, lite bra känns det ju ändå. Det var jag som lyckades övertala HÄ (min man kallas så numera utav mej. HÄ=husägar´n) Så i sommar blir man björka bo då. Hade man ju aldrig i sitt liv trott. Att jag ska flytta ut dit till skogen.
Men jag kommer nog inte tröttna än på ett tag nu. En massa finns ju att göra på huset. Fast en hel del förblir nog bara en dröm till ekonomin blir bättre. Host host.

//// Hon som har framtiden uppritad framför sig i punkt och pricka, på gott och ont. Hej vuxenlivet!

Kommentarer
Postat av: Sari

Amen grattis! Ni kommer iaf att ha så mycket utrymme att ni inte vet vad ni ska göra avét. Vi har fyllt våra med leksaker...vi delar gärna med oss :)

Usch,vad brichhan blev stor,plötsligt..

2009-03-24 @ 10:59:12
Postat av: Pirita

Så tvärtemot mitt liv som man kan komma tror jag :) Men då kan vi hälsa på varandras liv och få ut det bästa av båda :)

2009-03-24 @ 13:38:44
Postat av: jk

va kul att ni fick huset!grattis=)ska bli kul o få se ert slott i sommar,hoppas man blir bjuden på ett besök:)

2009-03-24 @ 19:50:29
Postat av: annika

Grattis till huset!!!

Att ha ett hus att pyssla med och ta hand om kommer fylla din tid. Du kommer inte ha tid att tänka sådana tankar längre.

Det kvarstår mycket för att få stå högst upp på vuxen-stegen.

Bli värsta kocken, kunna ta hand om alla sorters blommor, sy, sticka, väva, baka... Ja, du vet.

Du har långt kvar! :-)

Postat av: teija

Asså jag har ju alltid tyckt lite som Pirre, att jag fått det bästa av alla liv genom er. Nu är ju du nästan värre än jag!!! Pling Plong Stoppa klockan!! Jenita, GREEN is in. Ska du inreda måste du komma ihåg att ha allt svart/vitt men just nu galler en grön marimekkoskål, en grön kivi-lykta och några gröna kuddar från H&M home. Gärna i olika nyanser av grönt då det blir så fint och harmoniskt. rött är out. Så, nu behöver du inte fundera längre. Puss och kram, skumbanan.

2009-03-24 @ 21:54:28
Postat av: Minna

Kul att ni hittat hus!

Man växer med uppgiften, lite i taget sådär. Inga mer fritidsproblem heller skulle jag tippa.

2009-03-25 @ 09:50:21
Postat av: Pivven

Vad kul med hus! Och trivs man inte är det ju bara att sälja och flytta ;P Men ja, dina vuxenpoäng lär vara ganska många vid det här laget. Slår vad om att du har ica-kort också!

2009-03-25 @ 15:15:14
Postat av: annso

niiiiice, grattis ;)

2009-03-25 @ 20:25:22
Postat av: lena

Grattis! Spänannde med ett sånt "projekt" framför sig. Kul kul! :)

2009-03-27 @ 11:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback