.onsdagen idagen.

Vad jag försökte få fram i förra inlägget var att enligt mig måste man åka långt söderut i europa, typ egypten eller tunisen (ligger dom i norra afrika?) eller til asien för att få värme. Alltså säkert värme o stabilt väder. Asien känns ju allra säkrast enligt mig. men inte enligt jimppe. högst 6 h i flyg, mer orkar inte han sitta säger han. (som om han någonsin har åkt längre än typ 3 h)

Så allting är fortfarande oklart. Kampen fortsätter. Jag o asien vs. Jim o europa. :)
Känns tyvärr som att jag kommer gå förlorande ur striden. Jims alternativ är mer ekonomiskt lämplig ( därför han har det alternativet.) Asien är ju lite dyrare. och thailand o indien blir lika dyrt, ingen skillnad prismässigt..
Aja, det blir säkert en kryssning till tallin tillsut... det får väl duga de å..:)

Idag ska jag o julle åka till huddinge o simma o bada. Jag ska simma. hon ska bada. Ipu eller jimppe får nog ta judith.. om nu jim hinner hem från jobbet. Jag funderar på om jag måste åka o köpa sånna där badbraller med inbyggd blöja? jag tror det är regel dom har. Jag har bara badbraller utan inbyggdblöja, till judith alltså. Fast om jag inte minns helt fel så kan man köpa engångssimblöjor på typ maxi?

nää.. nu måste jag Spriiiiiiinga..


Kommentarer
Postat av: tarja

härligt realistisk du jenita

2009-01-14 @ 13:29:45
Postat av: Tanja

Jag håller på en resa långt bort eller längre bort. Har blivit så grymt besviken på kanarieöarna som muka ligger nära (5-6h). Dyrt som bara den att leva där och absolut inte solsäkert. Om ni inte vill åka speciellt långt så är Egypten faktiskt bra. Vi hade helpension och funkade suveränt med barnen. Men... inte så mycket att se kanske om man inte åkte med på en busstur till Pyramiderna bussresa på X antal timmar på natten som jag inte ville göra med barnen.

Tyvärr,(verkar det som jag måste säga pga tidigare kommentarer), så är Thailand favoriten hittills. Supertrevliga männsikor, exotiskt, billigt, god mat och blir absolut inte dyrare än en resa närmare totalt sett.



Trevlig resa till er förhoppningsvis lite längre bort...

2009-01-14 @ 15:26:41
Postat av: Tanja

Ja jimppe nuori mies, matka menee kun siivillä...

2009-01-14 @ 15:28:48
Postat av: Mattias

Följ med oss till USA i sommar istället, efter finska suvis?

2009-01-14 @ 21:34:50
Postat av: ankku

Mäh, Jimppe har ju Jullangullan som kommer att underhålla honom. Han får klättra över stolarna och jaga henne. Jag lovar att det blir action.



Förstår att det kostar en del.

Man blir inte rik på att gå hemma. Spara ett tag och åk till ditt älskade Asien. Eller är det så att du vill åka nu bums? Nyt eikä heti.

Fast Tallin kan ju också vara fint. :-D

Postat av: Anonym

Åk till Egypten Sharm el Sheijk. Flygtid 5h.

2009-01-15 @ 16:06:30
Postat av: sari

han´t så mycket annat att komma med men fin banner har du!

2009-01-15 @ 21:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback