.john blund.

..Han kastar sand i mina ögon hela tiden, ändå envisas jag med att inte gå å sova. Varför kan man undra, för att krypa ner där i sängen som judith o Jim redan värmt upp ser ganska lockande ut.. snart så..

Helgen kom och gick. Kul att vara här i sthlm en helg för en gångs stund. En trevlig helg. På fredag iltakylä hos pirre o ipu, på lördag hos A och L och sedan idag hos H och T.  Såå, du eller ni som tröttnat på Dalarnas sömninga peli illat på lördagar.. Stockholm väntar. ;) Nackdelen med detta rännande i helgen är att lägenheten ej sett skymten av dammsugare o dammtrasa på många veckor. Så imorgon blir det UNDERBART att vakna upp till måndag, vardag och en lägenhet som ser ut som hej kom o hjälp mej men ingen kom. Jimppe däremot var duktig o gick ner till tvättstugan i morse kl 10 o tvätta 6 maskiner tvätt. (!) Medans jag låg i sängen o tjöt att måste vi tvätta just idag när jag har drabbats av kronisk trötthet. Min man är så duktig. Tur han finns, annars skulle jag inte få nånting gjort. Förresten skulle jag nog vara pank som en kyrkråtta utan han... O det ger mej lite ångest. Tänk om han kolavippen, hur ska jag då kunna försörja mig o min familj utan jobb o utbildning? Klunks.. Ångest. Måste helt enkelt bestämma vad jag vill bli, och sätta mig i skolbänken igen. Jag längtar lite till skolbänken. Jag har alltid tyckt om skolan..(utom dagen innan inläming av någon stor uppgift, då e jag skoltrött.).. Att få lära sig nya saker är ju så kul, framför att om det e saker o områden man är intresserad av..  Vad ambitiös jag muka låter..:)


Nää.. vardag imorgon. Blä. de e så tråkigt väder ute, så jag o judith håller på att klättra på väggarna här hemma. Funderar på om vi ska gå till simhallen o plurra lite..? Judith är en så liten plutt. Jag hade inte varit på BVC på 3 mån, o judith hade gått upp endast 600g sen sist. 7700g o 67cm lång. Men  de beror säkert på att hon börjat krypa då syrax efter. Hon är verkligen i fullgång 24/7. Hon är överallt o ingenstans. Hon leker på golvet ensam hela dagarna o har sina egna lekar o bestyr. Jag klagar inte. O så ställer hon sig upp mot saker o blir tillslut arg för att hon inte vet hur man kommer bort. Sedan här hon en grymt social tjej. Hon bryr sig inte vem som pratar, leker eller håller i henne. hon e lika nöjd för de. Vierastaa, vad e det? O andra barn i hennes egen ålder är bäst. Typ som att ställa sig mot dem, krypa upp på den, klösa ögonen ur dem eller sno deras nappar.  Sådär, en lite uppdatering o judith också... eller Buuuunan som hon numera kallas. Eller så går Bömbi-Lissu bra också, hon lyssnar till det namnet också.:)

Ingan bilder från julen än. Henna du får några gamla iställlet jag snodde av ottilia. :)






Sista bilden är för att ni ska förstå varför jag laddar upp bilder på judith istället för mig... Hon är helt enkelt.... Hmm, vad ska man säga, mer tittvänlig liksom. ;) Hehe..

Kommentarer
Postat av: ankku

Haha, mer tittvänlig. Jag måste nog hålla med!

De går upp i vikt mycket mindre nu än förr.

Det viktigaste är att de går upp och inte ner.

Edina har slutat krypa. Hon började med det lite smått men tröttnade eller nå´t.

Jullan är inte alls harig som Edina.

Murunen. Skönt att hon inte vierastaa.

Det är ju så onödigt.

Är hon frisk nu?

Simma lugnt och KRAM

Postat av: Ottilia

Namnet Bömbi-Lissu är oslagbart! ;)

2009-01-12 @ 08:11:15
Postat av: Ottilia igen

Själva ungen också för den delen :D

2009-01-12 @ 08:12:09
Postat av: Henna

Haha, hon ser ju ut som p[ m;ssan, p[ 4de bilden! Det blir konstig text, vet inte hur man 'ndrar hos maria..

2009-01-12 @ 13:21:57
URL: http://letilllivet.blogg.se/
Postat av: teija

asså bömbi-lissu? Vart ska det sluta liksom? Men du, du är ju så vacker såm int sla du känna så. (läs me jobbig robert gustavsson röst så blev det genast ,ycket roligare) Detdär med plugga...kant vi gö de tesammans?

2009-01-12 @ 19:35:03
Postat av: Anonym

Vart gömde du min kommentar?? nää nu får du minsann vara utan!!

2009-01-12 @ 19:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback