.vemkanbesluta?.

Tänk om man ändå vore ett litet barn. Ett litet barn som inte behövde ta några som helst beslut? undra hur många gånger jag och även många tillsammans med mej har tänkt den tanken. När man var ett barn och gick på dagis, så kretsa det största problemen runt hur man skulle slippa äta ärtor på dagis, vilken färg det skulle vara på sandhinken, blå eller röd. Tänk hur lätt det var. När vi gick på dagis å alla gungade så högt p fort vi kunde och skrek: -AKTA ER FÖR FRÖKEN, HON HAR ÄTIT FARLIG KORV!!! (läs: falukorv.) Det var livet. Om man ändå hadde vetat det då..

Nojaa, vad djupt det där blidde då. Nee, jag har inte åkt på en superduper höstdepp, utan jag sitter här efter en kväll hos aki o lena på iltakylä, att vi har tre månaders uppsägningstid på vår lägenhet, och att det börjar bli dags att göra ett beslut eller två. Den stora frågan är, vad ska göras i januari2008? Om inte det vore för mina dåliga betyg, så skulle vi bo kvar här i sthlm. Det tror jag. För som sagt så finns dalarna alltid där den är nu. För jag vet att om vi nu flyttar till Dalarna, så komemr vi aldrig mera någonsin bo någon annanstans än i dalarna. Detta skrämmer mig, inte för att jag vet varför, eftersom dalarna är hem och vi trivs jätte bra där. men ändå känns det där "resten av våra liv" så himla stort.

Men nu är ju saken den att jag var en liten nolla när jag började gymnasiet efter opisto o skolan var sååå tråkig. Vilket resulterade i att jag var borta 50% av tiden och därmed fick dåliga betyg. smart jenita, jätte smart! detta medför nu att jag troligen inte kommer komma in på den skolan jag vill här i sthlm. Chansen är större att jag komemr in i dalarna, men samtidigt är det inte heller alls säkert. Vad gör jag om jag inte kommer in då? Ska jag jkobba? finns det jobb muka i dalarna?  Måste jimppe skaffa sig ett jobb i dalarna, iaf att inte jag kommer in på skola eller inte får jobb? hmm.jimppe som trivs så bra på sitt jobb här i sthlm..

jaa..vem ska ta ställning o göra beslut? jaa, jag antar att det är jag o min kära make som ska göra något beslut. En sak som är säker att ut ur denna lägenhet ska vi iaf. denna lägenhet som endast var "tillfällig lösning" när vi slytta in här juni 2007. men vart? till dalarna? till en annan lägenhet här i sthlm? eller kanske nån annanstans?

Jaadu, den som lever får se.. jag fortsätter traska..vägen visar vart jag ska.. :)

Kommentarer
Postat av: annso

jag kan göra erat beslut..ni flyttar bara ti nån annan lägenhet i stockholm.ni kan ju inte flytta ifrån jimppes jobb o oss:O aivan liian tyhmää!bo i sthlm me mig o alla andra..har inte sett er på aslänge,måste ta o synas!ringer maybe nån dag:)

2008-09-21 @ 14:55:06
Postat av: ottilia.

när jag en gång i tiden kanske kommer gå gymnasiet, så ska jag tänka mig i den sits du är i just nu. att betygen faktiskt spelar stor roll!! :) och förresten, du ska inte lyssna på annso alltför mycket, för snart måste ni ju nästan komma hem igen.. :) hade bra! puss!

Postat av: Tanja

Det där är lite si och så. Har nämligen samma erfarenhet. Flytta eller inte flytta. Ibland blev man bara alltför vimsig. Men allt löser sig. Antingen åt det ena eller det andra hållet.



Ei muuta ku luottaa vaan. =)

2008-09-21 @ 21:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback