.september.

Första riktiga höstinlägget måste ju skrivas. För nu är de september och höst på riktigt. Fast i Finland kändes det ännu kallare. Där var det riktigt kyligt. Jag skulle ha behövt judiths tjockare overall med mej. Så kallt var de.
Men det var en kul resa. Nog för att vi hann sova i finlnad en natt och två nätter på en unken viking line båt, vilket är lite surt. Ännu roligare var att laget "tukholma" vann hela tuneringen. Det var roligt att hejja fram det blågula laget fast efter ett tag fick jag nog. Så det blev en del shoppande o annat också under tiden killarna spelade hem guldet. :) Även om min man inte fick vara med o spela under semifinalen och finalen. Han sprang ihop med en motstånader o föll ganska illa. Vi var till sjukan igår o dom röntgade jims onda axel. Vi ska få svaren idag. Eventuellt nån muskel eller led som spökar. Eller nån spricka eller ngt. Han kan iaf inte lyfta på höger arm så det blev 11 dagars sjukskrivning till en början. Fast nu är han på jobbet iaf. Han började längta till jobbet så mkt så han åkte dit för en kopp kaffe..(!)

Förrsten tycker jag att det är roligt att laget hette "tukholma". Det var inte en enda riktig, äkta stockholmare med i laget. Det var endast tre stycken som spelade i laget som bodde i Sverige nu.  Och cirka 5 som bott i sverige eller fötts i sverige. Och alla dessa som hade anknytning till sverige var från dalarna. Sedan var resten superduper finnar. Varför heter då laget Tukholma? Nojaa, jag fick aldrig svar på den frågan...

Tack förresten för alla gratulationer. Jag glömde totalt av att nämna att jag fått körkort i förra inlägget. Hur det nu kan komma sig. Jaa, vägverket verkar tycka att jag kan köra. Nog för att jag är lite rädd för mig själv i trafiken, men nu har jag de där kortet iaf. Körde hela vägen hem till pirre o ipu i går tom. här i stooora lääääskiga sthlm..duktigt..

Tänkte passa på att tvätta i tvättstugan o städa våran lägenhet som ser ut som en bomb blivit nersläppt mitt i, nu när jimppe är hemma. Jag tänkte att han skule underhålla judith så kan jag städa o tvätta. Men nej nej, nu har han smitit i väg till jobbet. Jag menar han har ju varit borta en hel dag från jobbet redan, klart han börjar längta tillbaka...:)

nee.. tack o hej, leverpastej...

Kommentarer
Postat av: Tanita.

justiiinsa, sanos muuta ;) Jag skriver ockås en kommentar :D Kramars!

2008-09-02 @ 21:36:10
Postat av: pirre

Det där med städnign och tvättning lät skit tråkigt. så det tycker jag att vi skippar ett tag :) men skojsan med ett inlägg. till och med listan var bra :)

2008-09-02 @ 21:41:48
Postat av: ottilia

wiiiho.. fortsätt uppdatera! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback