.smeknamn.

Det här med smeknamn, det gillar jag. Eller jaa, det verkar som att jag gör det för jag har en tendens att hitta på smeknamn till allt o alla. Min kära dotter vet nog inte riktigt vad hon heter egentligen. Det är sällan jag kallar henne för hennes riktiga namn, Judith. Jaa, aldrig faktiskt förutom då jag pratar om henne eller med henne med någon annan person. Det skulle ju kännas aningens flummigt (jag har ordet flummig förresten) att kalla henne för nått av mina fåniga smeknamn då. " Jaa, min lilla skitunge Lullish Lulli Luu har bajsat på sig tre ggr idag.." Ni fattar, folk skulle tro jag var koko på raj raj! :)

Men här hemma i min ensamhet så brukar jag köra mina smeknamn. Snart blir Judith 5 månader, och under dessa månader jag jag använt mig av en hel del smeknamn redan. Jag hakar liksom upp mig på ett  smeknamn, sen kör jag på den tills jag hakar upp mig på något nytt. Och smeknamnen dom har alltid en början, sen utvecklas dom tills som faller ur helt. Äpsy som hon kallades ett tag för ett tag sedan kom från början att hon jollrade o sa typ "äääävää". Jaa, därifrån börja det o blev ÄvÄ  - Äpä som tillslut blev Äpsy. Helt sjukt ju.

Nih Nih Nih var hennes första smeknamn. den fick hon stackarn redan första dagen på BB. Sedan har det varit Lullu, Lyllish, Jullan, Juddan, Skitungen, Shulluluuu, Äpä, Äpsy listan kan göras oändligt lång. Västa är de senaste nemnet som kom till igår: VIPPELTANTEN!  Hahah, jaa pirre. Vet du var det kommer ifrån? sök på "finska nyheter" eller ngt på youtube så kanske ni hittar svaret.

Och undra hur många smeknamn jag fickat åt våran sanni å hannes? Jere, Jeremara, mylan, viiva, möla och jaa.. :)

Och vet ni vem jag tror jag ärvt detta med att hitta på namn av? Min far. Vi har också haft många smeknamn genom tiderna. Den ena sjukare än den andra. Pirre kallades Butros Butros Kaali. Hur det stavas? Tani kallas/kallades Krumeluren och tanita Tikaram. Sanni kallades som liten för SaliaMalia. Hårde-Lisa å Hårde-Hardy kallas även sanni å hannes av pappa ibalnd. Så jaa, ni förstår vart jag fått allt detta ifrån?

Om ni någonsin får chansen ska ni fårga min far vad han brukade kalla sina bröder.. en utav dem hade ett smeknamn som var en hel ramsa. :) inte nån liten ramsa heller, å inga ord som betyder nått. Haha, så jag är inte värst, för det är far min..



Jaatack. jag vill va brunbränd o fräsch..

Kommentarer
Postat av: Henna

Haha, voi teitä.. Ville bara säga att maya (heter hon så, t&D:s äldsta tjej?) är grymt lik dig på bilden! :p

Postat av: Papsen

Hårde-Hardy och Hårde-Lisa är det som gäller när vi är i bastun och jag slänger vatten på kaminen och försöker få dom att härda ut. Annars så kallas dom för Hanulen och Sanulen......det är ju kanske inte så konstigt att mina barn blir som dom blir

2008-10-02 @ 20:23:10
Postat av: ankku

Då har du Jenita något att skylla på.

Stackars Judith som vid 15 års ålder rycker på axlarna när någon frågar vad hon heter. :-D

Hihii, det är kul med smeknamn. Även om lilla korven(Nonos påhitt) kanske inte är så fint.

2008-10-02 @ 20:28:22
URL: http://habibtysrum.blogg.se/
Postat av: hanulen

sanni=bananfluga

2008-10-02 @ 20:29:59
Postat av: Pirre

Du är bara för mycket! Du med dina viekura smeknamn. Helt otroligt. Du har ärvt fars dryga talang att hitta på namn :) Kom du ihåg Tilda som kallades Pats? :)

2008-10-03 @ 15:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback