.nattbloggish.

klockan är apmkt och heöa mina familj ligger här i rummet o snarkar i kapp. O judith hostar med jämna mellanrum, vad är det nudå? Ändå tänkte jag envisas mde att göra en uppdatering. hoppas mina älsklingar inte vaknar, detta tangentbord låter inte lite illa.. usch.

Imorgon är det tidig väckning. 9 ska vi vara vid bvc för 6månaders läkarkontroll. 9? det kommer bli en hård prövning det här får både mej o judith. Huhu, vi får se hur det går.. förresten 6mån läkarkontroll. Var sjutton tog dessa 6 månader vägen? hon föddes ju nyss..voi veljet.

Jag tycker så synd om moster T ((hehe, vem utav dom. har fyra stycken! :) )) när hon hela tiden uppdaterar så flitigt o ingen annan orkar anstränga sej. förrutom ottis som försöker sprida inspiration med sina inlägg emellanåt, o hon lyckas faktiskt. jag har bara dragit ut på uppdateringen ett par dagar. :)

Jaha, men då är ju frågan vad raato ska man blogga om? Kan ju fortsätta på det här med hur man minns saker o ting, från moster Ts blogg. förresten teija så kan jag hela den där rebecka sången. vi sjöng den o högstadiet på musiken. lite röda papperkorgar o annar smått o gott med i sången där i slutet. kan sjunga den för dej nästa gång vi ses. :)
Joo, tillbaka till det här hur man minns. det sägs att man kommer ihåg på vilket sätt man fick reda på stora händelser. Alltså typ vad man gjorde när man fick höra talas om tsunamin som tog flera hundra tusentals liv första gången.
o de är lite sant. Jag kommer ihåg att vi satt i vår bastu å lekte anden i glaset när nån sa till mej att båten estonia sjunkit. Pappa kom ut i vardagsrummet o satt på radion när han sett på nätet att det var nån flygplan som flygit in i WTC, o han konstaterade att nu blir det tredjr världskriget.  Men jag kan inte riktigt minnas vad jag gjorde när jag fick höra om tsunamin? jag åkte iaf till finland några dagar efter de, o jag kommer ihåg att jag funderade över hur sjutton såååå många männiksor dog. ok, jordbävning, stor våg, många dör.. de förstår jag. men min lilla hjärna förstår inte huuur sååå många kan dö. jag fattar inte riktigt hur stor den där vågen var egentligen..

Annars så tror jag att jag har ett ganska dåligt minne. jag har ett  grymt namnminne. jag vet vad alla heter. Alla i skolan, deras syskon, alla pirre, tani o jims opistolaisia osv. nojaa, inte alla, men många. nästan så jag tycker det är jobbigt för att jag vet namn som jag vet att jag inte borde veta. samtidigt har jag svårt för att komma ihåg ansikten. TYp om en människa förrändras det minsta o jag ser denna efetr nått år så klaffar det inte riktigt...

nää, men vilket svammel det blev av det här, men en uppdatering iaf! :)
 jag ska nog börja avrunda min 21åriga födelsedag. gonatt allesammans! :)

Kommentarer
Postat av: Henna

Grattis i efterskott ;) Vi mindes i gövle men glömde av det lika fort.. :)

2008-10-30 @ 14:39:11
Postat av: habibty

Grattis!



visst är det lite kul att man vet var man befann sig eller gjorde när "stora" saker skedde.

Vad är det som gör att man inte minns vad man gjorde igår eller sitt eget mobilnummer?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback