.denna dag, denna sorg.

Idag är det alltså 15 oktober. om tre dagar har jag o jim varit tillsammans sex år. fast det är inte de som är sorgen. Utan sorgen är att om exakt en timme och åtta minuter går tiden ut för ansökningarna till högskolor/universitet till våren 09. Och jag säger bara en sak: Å.N.G.E.S.T! Jag vet varken ut eller in. Jag vet inte överhuvudtaget om jag vill plugga. För att bara vara hemma och vara mamma åt judith är det jag är bäst på. Men så var det ju det där med en back up plan. Att jag måste kunna försörja mig o min familj. Vara lite självständigt o ha ett yrke. Så om det är så det är, så börjar det väl bli dax att läsa till något då. För man vet ju aldrig om jag har en sån tur att jag blir mamma till en massa judith juniors, då kan det kännas jobbigt att sätta sig i skolbänken när hjärnan är en enda sörka av bajsblöjor och barnmat. Därmed inte sagt att det inte går. det har vi fått bevisat för oss..:)

Men det börjar bli hög tid att samla sina tankar. Vill jag plugga? Vad vill jag plugga isf? VAR vill jag plugga? När vill jag plugga? Hur vill jag plugga?  Som ni ser så är det här ganska hopplöst. Och min man tycker att jag är hopplös. Att jag inte vet någonting om nånting. Jaa, lätt för han att säga när han inte känner någon press av att behöva plugga vidare o skaffa sig en back up plan. Lätt för han att säga när han aldrig i hela sitt liv skrivit en jobbansökan och ändå haft flera olika jobb och flera olika 100% fasta anställningar. Det kan man ju bara drömma om som tjej. visst är det orättvist?

Idag har vi setat ute i solen på röda kafeet med pirre o försökt få någon rätsida på vad vi förvirrande små flickor vill med våra liv. Jag kan ju meddela att vi inte blev så mkt klokare. Vi fick bara mera ångest. Vi fick ångest när vi insåg att vi kommer sakna röda kafeet när vi flyttar till dalarna. när det nu blir. Och alla andra smultonställen o pulsen här i sthlm.... Kääääk!


Nää, nu ska jag försöka få mig en godnatts sömn och sova på saken. Hoppas jag drömmer något som kan ge mig lite vägledning i mina val i livet just nu..:) Natti natti!



Ett av mina smultronställen.. Muohahah! :D

Kommentarer
Postat av: Sari

sitter här just occh föröker fixa jobb till mej. Jag känner ingen precis det du skriver. Mannen som bara halkat in på jobb och jag då?! Bläää...barnen som är på dagis utifall att jag får jobb nån gång. Nä, jag vill vara hemma med dom, ta dagen som den kommer och bara busa dagarna i ända tills solen går ner och sen sova tills en ny dag gryr. önska kostar ingenting

2008-10-16 @ 11:03:04
Postat av: minna

om du beslutar att skjuta på studierna kan jag säga att det inte behöver vara något problem att läsa senare, det tyckte inte jag i allafall när jag gick på komvux.Gick gravid med Jon och Tea + Emmy(nr 8, 9 och 12). Det ordnar sig!

2008-10-16 @ 12:08:25
Postat av: ankku

Ingen panik nu! Lugn och fin.

Du kan ju alltid testa för att se om du fixar det.

Som minna säger så klarar man det även senare om suget finns.

Fast jag känner igen mig lite...

Jag vill också vidare någon dag.

Det ordnar nog sig ska du se.

Kram

Postat av: Henna

Mee HK:n siniselle ja sano että sä oot uskovainen. Sillon ne kättelee ja sanoo: tervettuloa töihin utan att du måste ha visat upp någe arbetsansökan ;)

2008-10-16 @ 21:31:37
Postat av: Henna

Jag hade också lite ångest, klockan var 23.30 och jag satt hemma hos löppönen, helt kolugn. Sen insåg jag att det bara var en halvtinne kvar och satte mig vid deras datorn men LÖSENORDET till sturera.nu ?? inte en aning..

2008-10-16 @ 21:33:02
Postat av: maria

take it easy,u will find a way somehow.no stress, u r still young

2008-10-22 @ 11:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback