.afrika.

Jag ska försöka mej på en sån här fuling igen. blogga mitt i natta så hela huset vaknar. nee, dom vaknar inte. efter att judith födds så tror jag inte jim skulle vakna fast hela taket skulle sprängas bort. seriöst. vissa nätter då judith har tyckt att livet är sådär jätte jobbigt o mest skrikit o gnällt hela tiden (nojaa,typ iaf) så har jimppe inte vaknat en enda gång o minns ingenting nästa morgon. FAst de e ganska skönt att han sover så djupt. då kan jag pyssla runt o blogga såhär på kvällskvisten då han redan sover. o sen är det smidigt på nätterna när man kan låta judith gnälla lite å byta blöjor å gå på toa i lugn å ro, man vet att han inte vaknar liksom.

Men sen kan man ju fundera på hur det blir den natten då jag lämnar dem ensamma. haha. needå, det ska nog gå bra. jag tror hans hjärna har satt på nån spärr att han inte vaknar. han vet att jag fixar så att han kan sova i lugn o ro sova å vakna tidigt å åka till jobbet för att tjärna lite pengar så att vi har mat för dagen. tror inte ni också att man har nått sånt där filter? har ni varit med om de? typ hemma. när mor o far var hemma så kunde man sova vad som än hände. men så fort man var barnvakt o visste att man var chef över huset, så vakna man av varje litet pip? konstigt de där..

En sak jag fått för mej jag måste få göra nån gång under mitt liv är att åka till afrika. Har läst "den vita massajen" av corinne hoffmann. å nu känner jag ett enormt behov av att få åka till afrika nån gång. Jag måste få uppleva o känna på det där livet där. det känns ju så enormt långt ifrån vårat eget liv. Boken handlar iaf om en tjej från typ österrike? vare de? som åker dit på semester o sen träffar hon en massajkrigare o blir kär. gifter sig o flyttar hem till honom i kenya.

helst av allt skulle jag vilka besöka alla världsdelar. Än så länge har jag inte kommit så långt. europa. men jag fick en utlandsresa av min man i födelsedagspresent. det är ingenting bokat, men han lova att vi ska titta lite o boka så fort det dyker upp ngt bra. Kanske man ska satsa på tunisien, marocko eller egypten? då har jag ju iaf varit i afrika. men där försvann ju hela poängen, för det är inte de att jag varit i afrika utan de att jag sett vilda elefanter jag strävar efter.

just nu känns det ju dock väldigt avlägset. nu när livet kretsar mest runt bajsblöjor o tuttar. men nån gång kanske. roligt det där med hur olika livsituationer alla mina kompisar är i. Alltså alla är lika gamla som jag, men ändå lever vi så olika liv. Många är gifta, väntar sitt första, andra eller jopa tredje barn. Andra pluggar. Andra jobbar. o en del är ute å reser. I norge, australien, usa och afrika.

 Ibland när man håller kontakt via facebook o får meddelanden typ såhär:

 "jaa, jag sitter här på ett internet cafe på manhattan i new york efter en hel dag med shopping. snart ska vi fortsätta resan åt något håll. vi har fortfarande inte bestämt oss vart vi ska, vi ska åka ner till flygplatsen å se vilka flyg som går :) blir något soligt ställe där vi kan surfa o njuta av livet.  hur är det själv med dej å din familj?ha det så bra"

Vad ska jag dra till med då liksom???

"jahaa, vad trevligt. hälsa tjejerna från mej. själv har jag nyss vaknat. ute spöregnar det o diskhögen i köket är enorm.  judith har diarre idag så hon har bajsat ner både mej o sig själv ett x antal gånger. Oj, nu sypdde hon ner hela mitt hår. så jag luktar lite mysig spya nu. och förresten så kan du 5par jeans av mig, kommer inte i dom själv längre efter gaviditeten. Men ha det så jätte bra! kramar!"

jag överdrev liiite, men Ni förstår att det inte låter så glamuröst. :) men needå, jag är inte bitter. Man kan ju inte få allt här i världen. jag tror inte att jag skulle vara lyckligare i nån annan livssituation. man tror bara att gräset är grönare på andra sidan.


Jag skulle inte byta bort detta mot NÅGONTING:)

Kommentarer
Postat av: teija

jag förstår känslan. Inte känns det glamoröst alltid men å andra sidan behöver du aldrig känna dig ensam!! Apropå sova. När vi har bebis vaknar jag alltid av den men hör aldrig de andra barnen medans det är tvärtom för Dan. Mycket smidig. En ganska smart makkapär den där hjärnan!!

2008-10-31 @ 08:18:35
Postat av: annso

jag förstår todellakin känslan..här i finland är gräset i af INTE grönare,så vietävän blött o äckligt,precis som i sverige!har tittat på resor hela morgonen med piia,vois lähtee!

2008-10-31 @ 14:38:16
Postat av: Sari

Samma här oxå. Jag vakar av minsta ljud, medan Jukka inte hör ett smack. Nog har jag varit hemifrån nån natt då och då, och barnen överlevt. Då hör han minsann.

2008-10-31 @ 21:09:31
Postat av: Tanja

JA, som läses i ditt inlägg och kommentarerna så har MAN fötts med sådant konstigt filter. Lyckostar... =)

2008-11-01 @ 00:34:52
Postat av: Essi

Hejsan, måste säga att eftersom Janne är pappaledig vaknar han på nätterna men jag däremot har det inte så lyxigt så att jag kan ignorera Nilas eftersom bara kvinnor kan amma... Det är alltså orättvist som vanligt :D

2008-11-04 @ 12:56:32
Postat av: Angelica Lindvall

Det är inte grönare på andra sidan. Visst, jag älskar att resa men jag skulle inte alls ha något emot att vara gift och ha en söt liten dotter som Judith. :) Dessutom KAN man ju resa med bebisar också även fast det kanske kräver mer planering. Men du ska se att du kommer resa en vacker dag, när ungarna tar studenten är du också fri och kan göra vad du vill. ;)

Postat av: Mattias

Rutiinikommentti.

Jag tror Jim-Markus har bättre gåvor i sömn än vad jag har. Det räcker om nån kommar på mig, tänder en lampa eller öppnar dörren till rummet. Tiina har aldrig lyckats stiga utan att jag vaknar. Jag vaknar alltid när Kentsu vaknar, kan ha hänt nån gång att jag fortsatt sova. Skillnaden är att Tiina inte kan ignorera honom om han är hungrig. Förresten, jag tror Kentsu är lika stor som Lylly i slutet av månaden när vi kommer till Dalarna.

2008-11-11 @ 12:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback