.hejhopp.

Judith har varit hemma hos oss nu i snart två dygn. Och hon verkar må bra. NÖjd med livet. Och amma de kan jag. Jag verkar ju vara en grym mamma trots allt! :)

Vi har börjat landa i vardagen nu. Och jag försöker fortfranade inser vad som hänt och att Judith faktiskt är hon oss nu. Att de är hon som var bäbisen i magen. Men min hjärna verkar lite tröög.

Men den är väl trög bara för att jag envisades med att intala hjärnan att vi kommer få träffa bäbisen i magen sen när:

1. vi varit på förlossningen
2. känt på hur värkar känts.
3. Sniffat lustgas
4. HAft ont.
5. Känt hur en stor melon ska kämmas ut.
6. känna hur den kommer ut.

Efter de, DÅ ska jag få träffa bäbisen i magen. Och då ska vi mysa med slemmig bäbis på magen, väga, mäta, amma, få den omtalade brickan, sätta första blöjan och bara njuta av livet.

Men nej då. Såhär gick de till:

1. Massa personal hit o dit.
2. Nålstick i varje finger tror jag.
3. Slangar överallt.
4. Smärta, inte mer än ett myggbett. :)

EFter de: Ligga på uppvaket i 3 h helt ensam och fundera på var jim o bäbisen är och om jag verkligen är mamma nu? Och skakade gjorde jag också så att jag höll på att ramla ur sängen. Hade träningvärk i dagar efter de. :)

Inte konstigt min hjärna är lite efter. Igår när jag satt och amma så puffa jag på magen och tänkte "bäbisen varit ovanligt lugn under senare tid.". Haha, min hjärna vääägrar inse att bäbisen ligger utan ¨på min mage nuförtiden.:)

Näärå, jag är inte bitter. Allt gick så bra, och allt var för barnets bästa. Men lite snuvad på förlossningen känner man ju sig. Jag hade ju sett framemot de ju. Vet att jag inte borde och får inte tänka såhär. För egentligen är jag lyckligast i världen över att jag har ett friskt och levande barn. :)


Kommentarer
Postat av: tilda

Hahaha :) jag såg på barnmorskorna idag. &då gjorde de kejsarsnitt. Det var helt sjukt. Hela magen bara "ploff" ;) haha, men grattis till er Judith om jag inte grattat redan. Och börja inte uppdatera mindre nu bara för att du har en bääbäää :) eller fösök iaf. Kramar från juddans mostahhh!!

2008-05-12 @ 21:25:35
Postat av: Anonym

Klart du/ni måste få bearbeta förlossningen nu! Det hör liksom till,att dessutom bli snittad bra "sådär" känns alltid "tomt"(säger den erfarna,not). Mal på du, så smånigom kommer du att förlika dej med det,det tror jag!
Som sagt,för barnet och ditt bästa!
//Kram

2008-05-12 @ 22:50:48
Postat av: Ankku

Visst gick det snabbt till slut. Det blir inte alltid som man planerar eller tror. Viktigast är att både du och bebben mår bra. Kan tänka mig att det känns lite mysko såhär i efterhand. Man är mer "med" vid en vaginal förlossning. Fast då hade du inte fått se din man i den sjyssta outfiten.:-D Du får se det från den positiva sidan. Härligt att amningen fungerar. *lite avis* Haha, jag har typ känt rörelser i magen efter Edina var född. Knasigt.

2008-05-12 @ 22:56:04
Postat av: tarja

Nämen Jenita! Har förstås hört att det kan kännas så. Du är en erfaren kvinna. Judit är ett fint namn. När jag fick min 84:a ville jag att hon skulle heta Edit men på den tiden var det inget fint namn och jag könde mig mobbad när jag nämnde det till en annan kvinna så det blev ingen Edit. Det blev en Eva i stället ...

Postat av: Helena

Skönt att amningen fungerar bra! Det underlättar ju. Konstigt dedär med att bli snittad.. tjoff poff så är man mamma utan att ha fått jobba för det! Förstår om det tar några varv innan man hinner ikapp och inser det ;) Lycka till med allt. Ska bli kul och se lillplutten sen nån gång! KRAM!

2008-05-13 @ 14:21:27
Postat av: Ottilia!

Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att DU ska amma ett litet knyte. Men jag vänjer mig nog! :)

2008-05-13 @ 20:44:00
URL: http://ottis.blogg.se
Postat av: Sari

mitt namn föll visst bort i inlägget, jag behöver inte vara anonym :)
Kom gärna förbi här om ni
har tid, ett litet paket ligger och väntar på lillan!

2008-05-14 @ 13:16:26
Postat av: Dan

Jag vill gratulera på bebisen!!!! Bra att allt gick bra! Jag har svårt att inbilda mig att ni har en bebis... du har knappt haft en bebis i magen englit mig men bevis finns nu att ni har en! kul!

2008-05-15 @ 05:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback