.antiklimax till max.

Efter att ha varit på suvarit hela helgen och sedan städade o röjde på talkoot efter. ((Ok, jag gjorde nånting iaf. Lyfte ett par stolar o rulla ihop en matta typ)) så var det dax för iltakylä hos Väyryset. Men jag var så förbannat trött och höll på o somna hela tiden. Och inte nog med de så hade sammandragningarna blivit lite starkare under kvällen. Ni vet, inte sådär ont, utan bara jobbigt så att man inte riktigt kan koncentrera sig. Så vi åkte hem och jag satt mig ner för att skriva o skicka ett referat till Tarja. Jag vet inte vad det blev utav de, jag var mest koncentrerad på mina sammandragningar som kom med 4-5min mellanrum. Efter två alvedon så gick jag o la mig o somnade tull slut.
Vaknade vid ca kl 2 av att nån högg mej med kniv i korsryggen. Och så höll de på fram till kl 6 ungefär, och de gick inte o sova. Sen somna jag iaf efter lite alvedon och vaknade pigg som en mört utan de minsta känningar kl 10.

Här snackar vi antiklimax!! :)

Inte nog med det så har jag varit till förlossningen idag i 2 h utan att få ta med mig en bäbis hem!!! Halllåå va taskigt! Iaf så hade jag rutinkontroll hos MVC idag kl 13. Och blev direkt skickad till förlossningen för att bäbisen hadå så höga hjärtljud. Dom låg på typ 170-180 slag i minuten. Nog för att han eller hon alltid haft höga härtljud, men det har aldrig varit över 170 ett längre tag. Men nu var det inte under 170 på 20min. Så det blev att ligga med ctg apparaten i wn halv timme på huddinge. och allt så sååååååå bra ut. Typiskt. medel låg väl på ungefär 150 slag i minuten. Var tom nere på 140 och inte en enda gång över 170. Aldrig sett så bra ut med andra ord. Så de var bara snällt att åka hem igen. Vilket var väl lika bra, snitt eller igångsättning hade ju inte varit det ultimata.

Jag hann iaf träna på att vanka runt som en pingvin där i korridoren tsm andra födande. Lite avis var jag på dom, men de där med o vanka runt skippar jag helst. Inga utdragna öppningsskeden här inte om jag får bestämma.

Förresten så såg jag 4 stycken utav barnmorskorna som är med i serien barnmorskorna på svt. Om ni har varit lika busiga som jag o tjuvkikat på de! ;) LIte häftigt, de känns som jag känner dom alla som jobbar där tack vare serien. Haha..:)

Jaja, nu ska jag sluta snacka blaja. Imorgon är det Dagen D. De är väl då bäbisen ska komma? Får väl skicka iväg en beställning åp en förlossnings start till natten. :)

Kommentarer
Postat av: Henna

Ooh, snart kommer den! Lycka till!

2008-05-05 @ 20:18:54
Postat av: Ankku

Hoppas att h*n behagar att komma till världens snart. Jag spricker av spänning. Vill veta vad det är för en där inne. Hoppas att h*n kommer på dagen D! Tufft att se barnmorskorna. De verkar himla gulliga.

2008-05-05 @ 20:25:44
Postat av: Ottilia

Spänningen är ooooliiidliiig :D När du ringde till mamma idag & sa att du var på väg till förlossningen, du vet? Då satt mamma på altanen med Hannes. Då kom Hannes inspringandes:
Nena har fått en bebis! Nena har fått en bebis! Och jag trodde på det :) Tänkte just fråga om det blev en tjej eller en kille... väntan fortsätter.. :P

2008-05-05 @ 21:07:54
Postat av: Sari

spännnigen stiger!!
Barnen (och vi) väntar på en kusin*2!

2008-05-05 @ 23:24:50
Postat av: Pirre

Jobbigt det dar med sammandragningarna som anda inte resulterade i en babbe. Men den kommer ska du se. Jag bestaller den oxa till imorgon sa att jag kan komma och titta pa en nybakad unge nar vi kommer hem.,

2008-05-06 @ 02:14:02
Postat av: tarja

Referatet var utmärkt bra. Det finns mer jobb i den branschen. Men tänk va kul om du får komma med i barnmorskorna! Men det kanske är inspelat redan... Visst är det härligt att vi barnaföderskor verkligen vankar som ankor där i korridorerna. En kompetenshöjning utan dess like och nåt som de arma männen aldrig får vara med om själva. Vissa män får förstås vara med och hasa med ett antal gånger... Spännande!

2008-05-06 @ 09:10:42
Postat av: Tanita.

Jag säger bara en sak - JAG SKA BLI MOSTER! tidiiiiidi. Jag hoppas vill pluppa ut snart, helst imrogon, så ni kan komma hit och baila loss med moster Tanita - Aaaallla tree!

Postat av: Helena

Lycka till nu med att klämma ut ungen!! För ut ska den ;)

2008-05-06 @ 16:12:57
Postat av: fam. Juujärvi på Tallbacken

Grattis,nu är ni en liten familj!

2008-05-07 @ 15:05:45
Postat av: Petri

Grattis Neena och Jim!

2008-05-07 @ 15:41:54
URL: http://stajlpetri.se
Postat av: Fam. El Mouhib

STORT GRATTIS!

2008-05-07 @ 16:10:11
Postat av: Saara

Ett STORT grattis till er!

2008-05-07 @ 18:02:52
URL: http://saaraemilia.blogg.se
Postat av: eva

jättegrattis! Vad roligt med en liten flicka :) Kram

2008-05-07 @ 18:45:07
Postat av: Ottilia

Asså naaaj :D Jag är moster och du är mamma. Det är så gaaaalet! Galet kul!

2008-05-07 @ 18:47:23
URL: http://ottis.blogg.se
Postat av: Jessica

ONNEAA JA TAIVAAN ISÄN SIUNAUSTA TILL BEBBEN!!

2008-05-07 @ 19:50:18
URL: http://jessicamedp.blogg.se
Postat av: janina

Grattis!

2008-05-08 @ 08:50:04
Postat av: tarja

Stort grattis till Jenita och Jim! Lycka och välgång och Guds välsignelse till det lilla knytet.

2008-05-08 @ 09:37:54
Postat av: Anneli

vad är det jag läser?! har bebisen kommit? :) GRATTIS!!

2008-05-08 @ 15:17:11
Postat av: Thomas

Grattis och guds välsignelse från mig också.:)

2008-05-09 @ 16:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback