.semester.

Hej hej mitt sommarland..

Jag har absolut ingenting vettigt att komma med, men tänkte uppdatera iaf. Inte för att jag kan påstå att jag har någonsin tidigare heller haft något vettigt att säga men men..

Semestern är i fullgång. Den började ju med suvarit. Vilket alltid är lika roligt och jobbigt. Roligt att träffa de människor man vill träffa och jobbigt att träffa de människor man inte vill träffa. Jaa, det finns faktiskt sånna. Sånna där halvbekanta som ändå envisas med att komma fram och prata och man har ingenting gemensamt.. "Missä alueella teillä on vaunu/teltta?" Huh, jag skulle inte kunna bry mej mindre.

Sedan blev det perho. Mummu o tutas stuga och oj vad mysigt det var. Vet inte när jag varit där senast. Blev helt fåningt sentimental. Jag ville bli barn igen och gå med tanita på utedasset. Hon var den modiga och hon fick alltid lov att kolla ner så att allt såg okej ut. Inga maskar, spindlar eller bajskorvar som skulle komma åt rumpan. Jag själv vågade inte titta ner. Samma sak var det på suvarit. Tanita skulle alltid lyfta locket till mej så att jag bara kunde backa in och sätta mej. Haha, hur kunde du muka vara så modig tani? :)

Vid mormors stuga så finns det två toasitsar brevid varandra. Tanita satt på den ena och jag på den andra. Jag försökte få jimppe att ersätta tanita nu när hon inte fanns inom räckhåll. Men nej.. han vägra ställa upp. Jag vet, han är tråkig. Jag har aldrig lyckats få se honom sitta på toa. Han låser ALLTID dörren.. Inte för att jag vet riktigt vad som skulle vara poängen med att se honom sitta på toa. Men kan han sluta vara så hemlighetsfull då? Och låsa dörren jämt.. även om han går på toa på natten. detta hemlighetsmakeri väcker en enorm nyfikenhet hos mig. Nåh, nog snackat om min mans toalettvanor. :)

Sen åkte vi till Jims farmor i Äänekoski. det var trevligt att träffa henne för första gången.
Vi skulle åkt förbi jyväskylä också men tyvärr jobbade janita och anna den natten så det blev inget. Dom får komma å hälsa på mig i sthlm istället. Hehe..:) muka.

Ja nu är vi som sagt i Dalarna. Jimppe har semester i typ 2,5 veckor till. Så vi blir nog kavr här fram till den 17/7 iaf för då ska vi döpa Judith. Sedan bär det nog av till sthlm på lena o akis bröllop. Sommaren bara rusar fram. Jag hinner inte alls med. Måste ta till vara på sommaren nu. och det ska jag göra genom att åka hem till Mamma o pappa i östtjärna. Det är väl sommar om något?

nu ska jag sova. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Ankku

Var glad att han stänger och låser efter sig... Om 10 år är det andra bullar tror jag. :-D

Vi får se när vi dyker upp i mfj. Nu är vi båda tjejjorna förkylda!

Postat av: Pirre

Mun mielestä aivan yliepäreilua att ni har semester när vi inte har det. Här hänger vi i döda Norsborg och jobbar häcken av oss. Eller nästan i a f :) Men i helgen kommer vi i a f och då ska vi njuuuuta.

2008-07-09 @ 11:15:10
Postat av: Ottilia

glöm inte att jag var faktiskt snäll och följde med dig på dasset en gång!! :D

2008-07-10 @ 20:26:30
URL: http://ottis.blogg.se/
Postat av: Tanita.

haha, jag är ju bajsarnas konung så det var inge match för mig ;) log mer eller mindre hela inlägget igenom! jag vill också ha semester.. jag är fett bitter. får inge sol alls. buhuuu!!! dags att skaffa barn snart känner jag.

2008-07-12 @ 11:28:57
Postat av: Ankku

Ja, hon ville såå gärna baka en tårta.

Hoppas att det inte står Edina på den eller så, annars smälter vi lite choklad och skriver dit Judith också. :-D

2008-07-16 @ 22:57:33
URL: http://habibtysrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback