.trallalaaa.

Här sitter jag på min lediga dag och funderar på vad jag ska hitta på. Jag skulle kunna gå till centrum, fast då blir man alltid fattigare. Åka in till stan och fika, fast då blir man också fattig. Gå ut och gå eller simma. Nää, alldeles för hurtigt. Det blir nog så att jag sitter här och degar lite till och sedan börjar laga mat. Ska nog laga korvstroganoff och ris, det var länge sedan jag käkade riktig mat.

Jag förstår inte varför jag ska gå på alla saker jämt. Jag lovar att jag har haft användare i alla världens olika communitys och trams. Min lunar har varit mej trogen sedan år 2000, så jag har ju inte hjärta att radera den användaren även om jag typ aldrig än inne där. Sedan har man ju en massa "dagboksinlägg" där, dom vill man ju inte radera. Kanske ska kopiera alla inlägg och spara nånstans, så att jag kan radera lunar?

Kommer ni ihåg fralla.se förresten? Killen från Gagnef som starta ett community. Det blev ju faktiskt ganska stort, iaf bland oss gangsingar på den tiden. Fundrar fortfrande om det var killen som spelar i Mando Diao som starta fralla eller om det var hans bror? hmm..:) En gång för alla, fralla för alla. Haha, deras slogan var ju rooolig.. 

Och till saken. Det senaste jag har fixat mig är en facebook. Jag stod länge emot frestelsen att ska en använfare där, för jag visste att jag skulle fastna. Men nu är jag där, jag har en facebook. Fast verkligen ALLA har en facebook, så det är ju väldigt skoj att se bilder på folk man inte träffat på länge. Och facebook anses ju lite vuxnare iaf. Kan väl trösta mig med att det inte var på typ
www.hamsterpaj.se jag skaffat användare. :)

En nackdel med facebook är dock att man kan inte SNOOOOOKA riktigt lika bra som på andra communitys. För det är ju pga min enorma nyfikenhet och snookbegär som jag går med i allt sånt här skit.  På facebook måste man kompis med personen i fråga för att kunna titta på bilderna. Det liksom begränsar snokander avsevärt. Det är liksom pinsamt att bli kompis med alla som bor i Gagnefs kommun, alla som gått med mig samtidigt i skolan ( inte bara samma klass), och alla som bor i jyväskylä och deras vänner, grannar och släktingar - UTAN ATT SKRIVA TILL NÅN! Risken är då enorm stor att jag ska bli ertappad för den snokare jag är... Får hitta på en lösning. ;D :D :D 


Kommentarer
Postat av: Henna

Jag ahr tagit bort min lunar och bolddagbok nu. Tänkte inte så mycket på dagboksinläggen, att dom skulle raderas. Rutto skulle vilja ha haft kvar dom. Aja, ei jaksa aaella :)

2008-01-17 @ 14:25:07
Postat av: Tanita

Lediga dag, oooh. Jag vill också! nå, kaks päivää jälellä on sen är jag ledig i två veckor ;) Så jag ska väl inte grina. DE där med facebook, jag har många gånger varit såååå nära att fixa en sån jag med, men det är nåt som tar emot. Jag förstår inte så mycket av den! gör du!? Många har sagt att jag borde fixa en, mut ku ei jaksa. Jag säger d samma, jag vill mest snoka, kolla på bilder, följa aktivt allas liv och vad andra skriver till varandra, du vet. Jag skulle vara så dålig på att skriva till folk, och alla skulle inse att jag är en dryg snokare bara. Aja, jag undrar om jag ska skaffa en iaf, nu när du också har gjort d :) Pitää katella..

2008-01-17 @ 14:52:26
Postat av: Ottilia

Jag kommer ihåg fralla så himla bra, även fast den togs bort några månader efter jag blev medlem. men jag visste inte att det var en kille från gagnef som startade det? så nu har jag lärt mig något nytt ;)

2008-01-17 @ 19:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback