.en vanlig fredag.

Jahapp. Här sitter jag med mitt huvud som börjar göra lite småont. Jag brukar alltid ta en alvedon lite då och då i förebyggade syfte, men inte idag. En promenad i de vackra vintervädret skulle göra susen. Men jag håller på och vilar upp mig lite innan jag orkar ta mig i kragen. Funderar på vad vi ska äta för middag ikväll. Tänkte nämligen ta en sväng förbi ICA på hemvägen. Insåg att det måste handlas när jag upptäckte att toalettpappret var slut. :)

I morse kom Pirre o Ipu "hem" från Finland. Dom packades nyss ut alla sina saker från vår lägenhet och skulle åka iväg och fixa o dona i sin egna nya lägenhet! Booring! Jag tyckte det var riktigt nice att bo i ett kollektiv. Jag skulle lätt kunna göra det ett tag till om det inte vore för att alla andra människor skulle tycka det var konstigt! :)

Annars så har jag funderat på att ta tag i det där med jobb sökandet på allvar. Nu när pirre inte bor här och håller mig sällskap så kan det bli långtråkigt i längden och vara en lyxfru.
Men till saken hör den att jag är så fruktansvärt MESIG!!! Jag vågar inte ringa och vågar inte gå runt o fråga efter jobb. Hur är det man ska göra?

Man kan ju liksom inte gå och knacka på på ett äldreboende och fråga jobb eftersom personalansvariga sitter på ngt kontor i kommunhuset. Arbetsförmedlingen känns inte som något höjdar ställe heller. Jag vill inte vara diskare på nån pizzeria. Ingen telefonförsäljare. Hmm... Förslag?

Jag tror det är bra att gå hemma och fundera över yrken lite för då blir man ännu mer motiverad till att plugga. Om jag ändå visste vad jag ville bli. Kanske lärare, ngt inom vården eller något annat ballt. Men först vill jag flytta hem till Dalarna. Skulle känns mycket tryggare att plugga på Högskolan Dalarna. För LHS och Sthlm universitet suuuuger!! Bara så ni vet! :)  ( HAre så skoj pirre ;) )

Nää.. nu ska jag sluta snacka skit och göra ngt vettigt. Ut och gå, handla, laga mat och sedan är det ju fredagkväll. Får se vad Stockholms kvällen har att erbjuda! :)

//Tingeling!

Kommentarer
Postat av: jenita

Förresten var inte de där med alvedonen sant. Jag är ingen tablett missbrukare! ;)

2008-01-04 @ 14:47:44
Postat av: eva

jag blev också hungrig, har du nåt tips på vad man kan äta? jag lagar alltid samma sak nästan...

2008-01-04 @ 17:04:49
Postat av: Henna

Jag har gått me huvudväek hela dagen och har inte tagit en endaste tablett. Tänkte att det kanske går över om jag är ute lite. Ochu, klockan lite över ett, så har jag (peppar, peppar) inge huvidvärk längre :) Fast du kanske skippar alvedonen av en annan anledning..?

2008-01-05 @ 01:08:42
Postat av: Tanita.

hyi jag tycker livet är så knepigt ibland när man vet varken ut eller in, vill varken d ena eller d andra. Ritkigt jobbigt. Tsemppiä teille ja hei hei ;)

2008-01-05 @ 16:55:42
Postat av: Ottilia.

Haha:D Diskare på pizzeria (Y)

2008-01-06 @ 19:06:36
Postat av: anneli

jag är precis lika mesig!! börjar kallsvettas bara jag tänker på att söka jobb. usch, finns det något värre?!:S

2008-01-06 @ 20:51:59
Postat av: tildas

svar till kommentaren: nej,hon är i jobbet, vi har gjort kokkosbollar i smyg.men vi ska nog fira henne i kväll!
hej

Postat av: mamma

vi väntar på mormor och morfar.
Dom ska komma och dricka kaffe.
Och tack så hjärtligt för presenten i förskott och vi ser fram emot nästa helg,kram!

2008-01-07 @ 19:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback