.trökmåns.

Jag känner mig som en tråkmåns just nu. Den här veckan har jag typ inte sett andra människor än min man, (börjar få riktigt nog av honom nu =) ), jobbarkompisar och kunder på jobbet. Går hemma på dagarna och sedan bär det av till jobbet vid 14 och är hemma ty vid 22.  Skulle ju eventuellt kunna slå en pling till Pirre och fråga om hon vill komma till skärholmen C och ta en kaffe med mig innan jag börjar jobbet? För idag börjar jag 17 och slutar kl 20.30, ingenting mig emot då det är fredag och jag hoppas på att få se någon annans nuna än endast min mans.

Fast till saken hör att vi har bokat tvättstuga från kl 13-16. Så jag måste iaf hinna tvätta en maskin tvätt. För snart får vi inte plats att sova i vårat sovrum som väller utav tvätt. Jag HATAR tvättstugor. Jag skulle kunna mörda för att få en egen  tvättmaskin, eller nåja, slå lite iaf. Men det kan man ju bara drömma om så länge vi bor här i den här lägenhten. hyran ligger på typ 6500:-, pytteliten 2:a, strängt förbjudet att spika hål iväggar och förbjudet att installera tvätt eller diskmaskin. Ändå är det ett första handskontrakt. Sjukt. Därför har jag extremt svårt att få denna lägenhet att kännas som hemma. När man inte ens får göra vad jag vill. Har inte ens orkat bry mig tillräckligt att jag köpt soffor, för jag är mentalt intsälld hela tiden på att flytta ut. Vilket bidrar till att det är tråkig att bjuda hit folk på besök när vi ej har soffor, vilket i sin tur leder till att jag får nöja mig med min mans nuna och skylla mig själv att jag känner mig som en torrboll. Slutsats = En soffa skulle lösa alla problem. Synd att jag inte har råd med en just nu då.

För jag har faktiskt viktigare saker jag måste prioritera. Som te.x ta det där förbaskade körkortet. Jag håller tummarna som raato att tani fixar uppkörningen, så att hon har det gjort, för att flytta hemifrån och inte klarat uppkörning det är ingen hit ska jag tala om för er. En gång i tiden var jag en riktigt hejjare på att köra bil, då när jag hade uppkörning och kuggade med ett slarvfel, då KUNDE jag faktsikt köra bil något sådär bra iaf. Aldrig kommer jag nog bli riktigt hejjare på de för jag är alltid lite smårädd för mig själv i trafiken, men jag var iaf så pass säker att jag NÄSTAN lyckades övertala VV att jag är king på att köra. Men tyvärr bara nästan.

Nästa steg är nu att jag ska gå ner till grönlunds trafikskola som ligger runt hörnet och ta lite körlektioner. Min talang ligger någonstans där undangömd, lite ringrostig bara. Jag har faktiskt varit och snackat med dom en gång när jag hade sparat ihop tillräckligt med pengar, men då gick våran bil sönder och SÅKLART fick vi lov att ta av mina sparpengar som jag flitit sparat ihop. Men nu har jag sparat igen och har snart tillräckligt med pengar att det ska räcka ända framtill målet.  Måste bara lära mig att våga köra här i Sthlm. Uppkörningsområdet är runt globen och sveriges svåraste rondell. Men jag ska fixa biffen, om det nu ska ta 37år och kosta många liv.

Så ett tips till er alla kloka, gör inte som dumma jag och flytta hemifrån innan körkort!!!

ps. Om man ska försöka tänka positivt så skulle de ju faktiskt vara värre o bo i Dalarna utan körkort. Här i sthlm har dom iaf lokaltrafik, tillskillnad mot lantbussarna 57:an, 81:an, 58:an och 56:an osv. Haha..:) ds.

Kommentarer
Postat av: Ottilia

Vadå lantbussarna? ;D Borlänge är ju värsta CITY!!! ;P;P

2008-02-01 @ 17:08:15
Postat av: Helena

fast om du hade bott här kanske du hade varit Tvungen att fixa körkortet för länge sen ;)

2008-02-01 @ 20:01:05
Postat av: Tanita.

Det känns bra att du kannustaa min körning, jag som alltid trott att du är helt emot det :) Jag hoppas också jag fixar det, skulle kännas så mkt bättre då. För det är lite småinstängt o leva i Dalisch utan körkort. Tack så mycket för gratulationerna! Dedär med celluliter och grejer - dom har redan tvingats sig på min stackars unga arma kropp! Ha det bra, kom till Dalarna nästa helg!??!

2008-02-01 @ 20:32:05
Postat av: Pirre

Oisit soittanu. Jag var med Katta i skärholmen hela dagen men jag trodde ju att du jobbade. Och du, det där med körkort. det fixar du. Lätt som en plätt bara du tar tag i det :)

Postat av: Tanita.

Ja jag glömde skriva det! Du kommer klara körkortet lätt, oikeesti. Du har grunden - det är bara att finslipa! och sen vips så är den i din hand. Helppo ku nakki!

2008-02-02 @ 03:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback