.tisdag.

Det tråkiga med att jobba kväll är att man aldrig får någonting annat gjort. Det känns som att det inte är någon idé att åka nånstans, jag börjar ju jobbet snart ändå. Fast jag börjar först kl 17, så jag skulle ju faktiskt hinna med en massa om jag vill. Fast jag borde jag ju laga lite lunch och plocka undan lite osv, så nää, det blir aldrig att man åker nånstans.

Någonting jag borde göra är nog att ¨gå till banken och fixa en kod till mitt bankkort. På banken här i Haninge VÄGRA dom ge mig och jimppe ett gemensamt konto. Förstår inte varför. " Ja men om ni skulle gå skilda vägar osv så rekommenderar vi inte ett gemensamt konto". Vietävä puckon. Inte har jag iaf gift mig för att planerat att vi ska gå skilda vägar. Aja, men iaf har jag ett kort till jimppes konto så att jag har tillgång till hans pengar, även om kontot står på bara jimppes namn. Sedan har jag mitt swedbank konto kvar där jag får in min egen lön. Haha, visst låter det bra? Riktigt jämt fördelat det här. Muohaha! :)
+ plus att jimppes konto såklart är betala räkningar konto, betala mat konto och bensin osv.

Haha, oppipahan för att han tjärnar så mycket bättre än mig. FAST jag håller på med mycket viktigare och värdefullare saker. Jag jobbar ju faktiskt med människor och hjälper som att få ett så bra och värdigt liv som möjligt. Vad gör Jimppe då? Joo, monterar upp pensionärs akvarier till rika pensionärer som inte vill sista ute på en kall balkong och röka. Ändå tjärnar han mer än mej...Mycket mer än mej. Det är faktiskt ganska sjukt tycker jag.. Riktigt sjukt..

nää, nu ska det börjas göra något vettigt. Kan ju börja med att vika in all tvätt som min tvättade igår.

Jag måste bara få berätta hur pendantisk min man är. Igår hade han tvättat så fråga jag varför han inte kunde slänga in mina kläder i min garderob också. Svaret var att han inte visste i vilken ordning jag ville ha dom. Jag förklarade och visade för honom att jag inte har någpn större ordning i min garderob, utan att det bara är att trycka in dom där det finns plats. Han sucka och tyckte jag var den mest oordningssamma människan i världen.

Joo, till saken hör att jimppe VIKER pedantiskt sina kalsonger och lägger in dom alla vita i en hög, svarta i en hög och fler färgade i en hög. Jag DÖÖÖÖÖÖR... Plus att han garderob muutenki är i tiptop jämt. Jag förstår fortfrande inte att jag och jimppe muka ska vara gjorda för varandra. Vi är så olika när det gäller ALLT! :)

Läser förresten era män/pojkvänner era bloggar? Min man vägrar läsa ens min blogg (än en gång är vi sååå olika). Så det är liksom frittfram för mig att snacka skit om han här. Ifall han kommer säga någonting om detta, så kommer han bli tagen på bar gärning, att han faktiskt smygläsaer min blogg. Haha, det skulle vara kul...

Kommentarer
Postat av: Tanita.

haha, han är verkligen extrem :D miten sitä jaksaa olla niin justiinsa? Men lite kul! :) Ja, Late läser min.. eller försöker iaf :) Eller han slumläser igenom och kollar om han hittar hans namn nånstans, och om jag har skrivit nåt romantiskt :D Då är han aivan mielissää. Niin uninen. Killar är unisia helt enkelt.

Postat av: Tanita.

Aaa just det, en sak till - VI SES PÅ FREDAG! :) Bra att ni kommer iallafall!

2008-02-05 @ 14:20:04
Postat av: teija

Jag brukar tvinga min man till att läsa min blogg så att han vet vad som pågår i mitt liv. Orkar inte prata med honom jämt du vet, då är bloggen bra!! Puss och kram.

2008-02-05 @ 15:03:12
Postat av: Sari

Teijas kommentar var BÄST!
Jimppe verkar brås på syrran sin,som oxå vill ha sin garderob i ordning. Galgarna åt rätt håll,annars kan man inte gå och lägga sej. Underkläder i färgordning, japp! Det gäller även kläderna som hänger i galgar. Kortärmade hänger för sej, kjolar, byxor, långärmade, klänningar osv. Är inte det muka normalt?!
Ni har väl oxå en blå 9 kr back från IKEA till era strumpor,va?

2008-02-05 @ 22:30:31
URL: http://sari.juujarvi.net
Postat av: Helena

hahhahaa.. kan inte ens föreställa mig att pauli skulle vara sådär ordningsam! :) se det som positivt att jimppe är det! men pauli läser iaf min blogg.. och andras bloggar också :) kram!!

2008-02-07 @ 11:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback