.nattuggla.

Klockan är så mycket. Mitt på natten kl 2 och här sitter jag och ugglar. Men när man bara jobbar kvällar och är kvällspigg så vad gör man? Datorn är det enda sällskap som finns.

Helgen kom och gick. Jag förstår inte hur helgerna kan gå så fort. Jag jobbade fredagkväll och sedan åkte vi hem till Kati på tjejkväll. Tanita kom ju också från Dalarna så det var väldigt trevligt. Fast jag misstänker att folk tillslut började småtröttna på mig, Pirre, tani och Annso efter en massa fnitter som bubblade ur oss och som inte gick att stoppa.

Lördag var vi på väg till Kaknästornet innan nuortenilta i Jakan. Men av någon konstig andledning så gick klockan myckte mycket fort fram under lördagen och vi hann inte med nå Kaktorn. Så det blev nuortenilta i Jakan och sen iltakylä hos Nymark. Där emellan så hann vi hamna mitt i ett bombattentat på en pizzeria. Eller vi misstänker att det var de eftersom det small som raato. Eller så vad det en fyllis som ramla in i väggen. Nått utav det iaf. Jag hann iaf checka ut var närmaste nödutgång fanns ifall situationen hade blivit ännu mer kritisk. 

Idag har vi varit i Norsborg och lagat tacos och fruktasallad. Så min mage har nog vuxit även idag. Men gott var de. Sen var vi till Flempan en sväng innan vi (pirre,jag,annso och katta) skjutsade Tani till tåget för hon skulle åka tillbaka till skogen. Pirre var queen på att göra bil i sthlm c. Som självaste tapsa haapala/ en biltjuv.
Kvällen avslutades med att vi åkte hem till Väyryset och bastade. Eller alla andra bastade utan jag. Jag fick sitta vakt och kolla så att deras två veckor gamla bäbis inte slutade andas. (?) För han brukar göra det och då ska man klappa han lite så kommer han igång med andningen igen. Läskigt. Så nu vet jag inte ifall jag vill ha en liten bäbis, det var alldeles för jobbigt att hålla vakt att den inte skulle sluta andas.

Måndag igen imorgon och en ny arbetsvecka.

Kaikille työniloa ja opiskleuintoa tulevalle viikolle! :)

Kommentarer
Postat av: Henna

TACK det kan behövas! Desamma till dig :)

2008-02-18 @ 11:49:07
Postat av: Tanita.

Jaadu, Jag tror dom börjar bli lite små tröttna, speciellt på mig för det blir alltid fnitterkaos när jag är där :) Men kul helg var det! himla nice när ni bor där, faktiskt. Kiitos kiitos, sitä iloa tarvitaan! samoin sulle! Moikkeliskoikkelis!

2008-02-18 @ 14:53:50
Postat av: Ottilia

Jo tack, jag kan se framför mig allt för väl hur ni fnittrar och har er :D / en som bor i skogen

2008-02-18 @ 18:38:18
Postat av: Sari

måste erkänna att det låter lite läskigt "när man ska klappa bebben på ryggen när/om han slutar andas". Ischåfiii!

2008-02-18 @ 22:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback