.klia klia.

Det är torsdag kväll här i fjollträsk och jag sitter här och håller på att bli galen när det klia så extremt mycket överallt. Katta klippte en keps till mig idag, och det är hår exakt överallt som kliar. Måste nog duscha för att bli av med allt kliande.

Joo, en keps har jag som sagt lyckats fixa till mig idag. Det var dock inte meningen att det skulle bli en keps, utan tanken var att de skulle bli en snygg ny frisyr med lugg. Jag intalar mig själv jämt att jag inte har någon virvel i pannan nå mer, och att luggen kommer ligga perffa och bra. Men ack så fel jag hade även denna gång. Min lugg står rakt ut som en liten skärm som skyddar mot solen. Flopp säger jag bara. Så nu är det hårblås, plattång och hårspray som är min enda räddning. Men när luggen väl ligger ner som den ska, så är det riktigt snyggt faktiskt! :)

Den här dagen har varit efterlängtad. Min lediga dag. Men inte slapp jag jobbet helt för de, utan jag fick lov att åka till Bredäng och få deligation. Jag har varit lite olaglig och delat ut medicin utan deligation, men seriöst som hade jag glömt av hela grejjen. De där med deligations utbildning känns alltid lite jobbigt fast det är ju väldigt viktigt ändå. Men dom säger samma saker jämt. Detta var min fjärde deligations utbildning jag gått på under min yrkeskarriär. Suck.

Sedan blev det skärholmen med pirre. Fast jag slösade inte en enda krona. Är lite småstolt över mig själv att jag höll mig. Kanske beror på att jag inte hade så värst många kronor som jag skulle kunnat ha slösat.. kanske.

Idag började jag förresten mitt nya sunda liv. Dvs inget godis eller annat onyttigt. Jag har fått en sån ångest över att vågen bara visar mer och mer för varje gång jag ställer mig på den. verkar inte ha något som helst stopp. I natt drömde jag tom att jag hade bristningar hela benen fulla, och att jag inte insåg vad det berodde på innan Tanita så snällt sa det till mig i drömmen. :) Men de är ganska skönt å va gravid. Det gör liksom ingenting om magen står ut och man är lite bullig om kinderna, de hör till liksom. Passar mig perffa! Men jag har kommit framtill att de där med godis o annat onyttigt kan jag skippa för jag kommer få fortsätta bråka med mina extra kilon som aldrig förr när bäbisen ploppat ut och jag inte känner mig sådär gullig och söt med en bulldeg till mage.

Mitt nya liv började riktigt bra framtills jag åkte hem till Katta och tröck i mig 1/3 Hawaii och sedan kunde jag inte motstå den enormt goda morotskakan som katta bjöd oss på.
Jahapp, så i morgon är det bara att börja om ifrån noll. Nya tag. Så den som bara vågar nämna ordet "matka karkkia" i bilen på väg till Dalarna imorgon kommer få ångra de bittert. :)

Snart verkar jag vara den enda som inte riktigt tror på att det är en RIKTIGT bäbis i min mage. Tom. försäkringskassa tror att jag är gravid på riktigt och skickar hem massa papper om föräldrarledighet osv till mig.  Idag vågade jag tom. stoppa in näsan på h&m bäbisavdelning och smyg titta lite. fast bara titta, inte röra, det vågar jag inte riktigt än! :D

Förresten så verkar bäbisen vara väldigt idrottsintresserad och vältränad. (Hon eller han brås helt klart på mor sin.) *host host* Bäbisen har väldigt bra självdiciplin för  varje kväll sysselsätter hon/han sig med att utöva gymnastiska övningar. (Som mor sin). Om det fortsätter såhär så står det nog inte på innan det blir hål i magen och en fot sticker ut genom naveln. Känns som så iaf! :)

Nää, nu känner jag att det är verkligen gonatt dax för mig. Natti natti!


Kommentarer
Postat av: Essi

Jenita du är störtskön! Du fick mig verkligen att piggna till. (kollar på en föreläsning hemifrån) Det är helt ok att gå upp i vikt när man är gravid, för jag har en känsla av att även din bäbis växer, men det är ju alltid bra att vara lite nyttig. Jag blev väldigt illamående härom kvällen igen och jag tror bestämt att det berodde på godiset som jag tryckt i mig så jag ska försöka låta bli det jag med! Nu fortsätter föreläsningen. Ha det bra, ses kanske ikväll! Puss

2008-02-08 @ 10:11:16
Postat av: annika

Härligt med liv i magen. Vad är det med dessa små som alltid ska envisas att köra gymnastikpass på kvällar och nätter? jag har heller inte fattat att det är en bebis i min mage. Hoppas man förstår allvaret senast när den tittar ut.
Ät massa frukt istället för godis. Köp hem kilovis. Jag lovar att du äter upp alltihop! :-)
Jag är faktiskt lite avis på er som får lite bulliga kinder. Mina är lika ihåliga som innan. :-(

2008-02-08 @ 10:16:34
Postat av: Tanita.

ja okej - jag grät :D haha. Jag ser SÅÅÅÅ framemot att ni kommer i helgen! niin kiva ettei niinku rajoja ole.. Så, vi SES! :)

2008-02-08 @ 14:43:06
Postat av: teija

AJ NIITA AIKOIJA!! Jag skulle kunna vara gravid for jamnan om jag bara fick kanna detdar harliga studsande i magen. Det ar sa ballt!! och det dar med att kunna ata nastan hur som helst ar ju inte heller direkt fel....!!! Jag raknar dagar tills ni kommer!! Sag till pa en gang nar ni tanker kopa biljetter sa att jag kan fa dans bror pa andra tankar. De funderar pa att komma i slutet av oktober ocksa namligen. Forst till kvarn... Jag haller tumarna sa att knogarna vitnar att det ar ni!!!!!

2008-02-08 @ 16:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback