.hemkommen.

Jaa, jag har faktiskt kommit hem från Mvc. För väldigt länge sen men jag har varit så upptagen o mototiverad till att uppdatera men nu tänkte jag klämma fram någonting.

Besöket hos Mvc gick hur som haver bra. Ganska högt blodtryck men ingen protein i urinet, så det var skönt. Nu kan jag pusta ut i cirka två veckor innan det är dax igen. Mycket har hänt sedan dess. Jag har varit hemma i Dalarna i helgen och spelat innebandy. Eller försäkt spelat innebandy. Efter cirkus 4,32 min på plan så vrider jag knät ur led för tredje gången. Det var ju ett tag sen sist, så det var väl dax igen. Så då var det bara att snällt hoppa på kryckor i ett par dagar. Knät är fortfrande väldigt svullet, och korsbanden är lite småonda och det är svårt att böja knät, men jag envisas med att jobba idag iaf. Orkar inte sitta här och ruttna. Fast det är lite kämpigt nuförtiden, jag känner mig ungefär som en strandad val. Kan inte böja knät och muutenki så känner jag mig inte allt för smidig. Det är tråkigt när magen är i vägen på jobbet. När man ska sitta på huk och tex linda ben osv. Jag vill kunna fortsätta jobba ända fram tills bäbben är ute. Vill inte gå hemma och ruttna.

Iaf så har jag bestämt mig att aldrig mer spela innebandy. Tråkigt. Inte innnan läkarna går med på att göra eb operation och helst ska dom skruva fast hela knät och stel operera det, för jag har tröttnat på mitt knä nu. Men jag känner bara att jag orkar inte börja bråka med läkarna om den där operationen igen. Undra om Foppa också fick lov att bråka mycket med sjukvården innan han fick sin fotoperation beviljad? hmm..

Fast jag var halvt handikappad så följde ottis, tilda, hannes och sanni med hit till sthlm för att fira lite sportlov. Det var riktigt roligt. Vi fick på museum, cosmonova, sydpoolen och såklart käka vi en massa onyttigt. Igår åkte dom hem och det blev alldeles tyst och ensamt här i lägenheten. I sommar måste dom komma igen, och då måste vi gå på grönan. Eikö vaan? ;)

Tanken var att vi igår skulle gå på förlossningsföreläsning och sedan var vi bjudna på middag i flempan. Men det blev inget utav det. Förlossningsföreläsningen bangade jag för att jag enviasdes med att titta på några närbilder på hur det ser ut och hur dom klipper under en förlossning istället för att man ska spricka. Det var alltså riktiga foton. Näääära tagna. Detta medförde att jag blev lite lätt illamående och svettig och jag kände mig inte ladda för någon förlossningsfilm där mamman skriker som om att hon håller på att bli styckad i 1000 delar.
Och jimppe jobbade så sent ugår att det inte var någon idé att åka till flempan heller, Tråkigt..

Ute skiner solen igen. jees.. plus 5 grader ute enligt våran termometer. Jag kan inte låta bli att tycka det här med globala uppvärmningen av vår jord är liiiite bra just idag. Härligt att få gå ut och jobba i vårvädret.
Nää, nu är det solbrillorna på och tåget mot jobbet som väntar.. Tingeling. :)

Kommentarer
Postat av: Sari

ja,attans att knät skulle braka :( men som sagt så behöver du inte ens fundra på innebandy någe mera på ett tag.

2008-02-28 @ 20:26:50
Postat av: tilda

Ja todd att vi ska komma igen och vi ska gå och "göra" grönan. Det var riktigt,riktigt trevligt där:) så ovanligt
stort :)Och du, försök och tänk på alla som är handikappande muutenki fast dom inte är gravida,då är ju ett knäppt knå småsaker, så yritä pärjää!!
Kram!!

2008-02-29 @ 18:47:32
Postat av: ottilia

himla läskigt med ett sånt knä.. jag skulle dö. ja, det var riktigt kul och hannes gjorde en massa oväsen ;) men grönan-iden låter bästast!

2008-02-29 @ 22:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback