.hej hej i stugan.

Passar på att skriva lite här medans Judith sover ute på balkongen. För då slipper jag göra ngt annat vettigt..:) Tisdag idag ja, och allt är precis som vanligt. Inget nytt här int int..

Judith utvecklas i sådan takt att jag snart börjar känna mej hotad. Inom en snar framtid kommer hon svischa förbi mej i utveckligen. Iaf så räcker det inte med att åla längre. Utan nu ska det krypas. Och hon försöker ställa sig upp mot allt. Och hon kommer upp på fötterna, men hon står hellre än bra om man säger så. Det är skakiga ben. Men man måste iaf ha stenkoll. Idag när jag satt å åt frulle så han hon krypa till toaletten och STOD upp och höll sig i toalettstolen. Jag höll på att tappa hakan..

tyvärr så har jag fortfarande ingen kamera,så inga bilder blir det på våran virvelvind. Igår skulle jag åka å köpa en kamera, men det sluta med ikea och en massa slösade pengar. så hur blir det nu med kameran! :) Noh, en kamera måste vi ha innan jul iaf.

I helgen blir det ingen dalarna heller. vi komemr dit till jul, och då är jim ledig i 2veckor. Så vi kan stanna så länge vi vill och orka med er bönder.;)  (Det där var ett stort skämt)
I helgen blir det iaf nuorten joulujuhla o vanliga joulujuhla. Kul! En fråga bara..undra varför medelåldern på nuortenjoulu juhlat i dalarna skiljer sig så mycket från medelåldern här på sthlm nuortenjuhla? medelåldern här i sthlm ligger mellan 20-25 år säkert. (Iofs drar nog judith o andra småbarn ner den ordentligt=) ) Kanske ska skippa flytten till Dalarna, för då kan jag gå på nuortenjoulu juhla ett par år till..:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

mamma och jag tappade också hakan!!!!

nä, när judith väl kan gå så blir det nog en ava nr 2. spring i benen är bara förnamnet! :) det är väl en tidsfråga innan hon är inne i toaletten och härjar i toalettstolens vatten... ;)

2008-12-09 @ 20:35:45
Postat av: tt.

Jag håller med ottilia och mamma , kommentaren innan.

Hon är så snabb, våran pjuuud. Och virvelvind, det passar så bra. Iaf om man kolllar håret på skallen u know! :) men pussa Judith från mig. Kramis!

2008-12-09 @ 21:16:54
Postat av: Tildaaaaa,

Jag håller med Ottilia och Mor i kommentaren ovan. Våran lilla Våran gulligullan är så snabb i svängarna. Man måste hålla i hatten med båda händerna för att hinna med på någe vis! Judith,Pjåååd,Pjudith,lullif,bönasteböna,äuuuä, aliluuluu,mentomometerknappen, kalla henne vad ni vill, men hon kommer alltid vara bästt!

Många namn? ääääh, Ett kärt barn har många namn, heter det ju!

Men kramar på er 08,

2008-12-09 @ 21:21:32
Postat av: teija

Idag var/är Ava till salu. 50pix hade jag tänkt. Vill du ha henne? Jag tänkte att...eller jag vet inte vad jag tänkte. Mer än att jag inte orkar tvätta piss-tvättade dockor, byta smörkniv 70ggr, servera halvtuggad sallad, plocka upp alla härspännen, alltid plocka bort allt från bordet helst fem minuter sen, ja du vet hur hon är. Idag har ho haft mega värsting värst. Det jobbiga är att hon egentligen är duktig, hon vill göra saker själv som hon sett oss göra (förutom att tvätta ungar med pissvatten men det är ju det enda vatten hon når) Föresten, kan du fråga jullan-gullan vad "Nej" heter på aktivist-viller-valle-språk? Jag tror nämligen att jag och Ava har lite språkproblem. HELP ME!!

2008-12-11 @ 23:31:53
Postat av: ankku

Duktiga Jullan. Du ska vara så stolt över henne. Hon kanske är som far sin och går vid 9 månader. :-)

Vi ses väl till jul. Behöver Jullan något?

Har hon mockasiner?

Kram

Postat av: Sari

KOm "hem" när ni känner er gamla nog att vara med oss (som just passerat 26, phhhuuu)

2008-12-12 @ 10:45:53
Postat av: maria

ja du jenita!vänta bara,det kommer så mycket mer,!snart voltar hon baklänges och spelar blinka lilla på pianot...välkomna till det vackra dalarna:åter igen...

2008-12-12 @ 22:01:31
Postat av: Jonna

vi vägrar inse att vi åldras här, evigt unga vettu :)

2008-12-15 @ 03:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback