.sleeeeten.

nojaa, det är jag väl kanske inte. Jag är ju på semester här hemma i dalarna o kommer vara de en natt till. Sedan måste jag åka hem till sthlm o ta hand om min man... och gå till optikern. :) Jag vet bara inte hur jag ska göra. SJs tåg är ju så trånga. Tjena att jag skulle få plats med både min barnvagn. mina väskor. bilbarnstolen. mig själv o judith. Jag skulle få ett nervsammanbrott av att få släpa på allt detta i en trångt tåg. Släpa på sig själv är ju jobbigast. :)

måste nog ta x2000 som går typ 12. Den är förhoppningsvis mer rymlig. Men då är ju kl typ halv 3 när jag är i sthlm c. å då jobbar ju jimppe. å då måste jag iaf släpa allt detta till pendeln för att komma hem. Och mina lägenhetsnycklar är hemma. i en låt lägenhet. jag blir knäpp. Allt blir bara kattskit ju. :)

Hem måste jag komma hel skinnad för på fre så ska vi åka till helsinki. jimppe ska spela fotboll o jag ska leka fotbollsfru. Vi ska sova hemma hos a o j och även j o l kommer dit. så de ska faktiskt bli riktigt roligt. nog för att jag hade velat stanna lite längre i finland. en natt i finalnd o två nätter på en båt känns sådär lagom tråkigt.

Jag har blivit galen i tradera. försöker övertala min man att få buda hem en ny barnvagn. Han kan bara inte förstå vad jag ska med en barnvagn till när jag nyss köpt en. så övertalningsprocessen pågår fortfarande. haha.
En fin overall till judith har jag dock lyckats buda hem. En bruuuun o gröööön. Nämen oj vad bra jenita att du inte klär din dotter i rosa. tänk vad hemskt de skulle vara med roooosa. skandaaaal! Abosolut inte rosa eller någon annan tjejfärg. Nej usch, det är fult o dåligt att vara tjej. Skam!! Utan försök att klä din dotter i så "killiga" färger som möjligt och köp inga typiska tjejsaker utan försök o forma din dotter så mkt som möjligt till en kille. Då har du lyckats. jaa. tjejer, rosa o prinsessa är dåligt. Det ska vara killit, blått och riddare. För både killar o tjejer. då har man lyckats.....


eller?? är det sådär dom tänker? dom som tycker de viktigaste här i världen är att inte klä sin dotter i rosa o prinsess klänning? nää.. jag håller inte med. Judith ska iaf få vara klädd i ros o prinsess o göra typiska tjejgrejjer om hon så vill. Jag tycker de är viktigare att vi förmedlar att vi är lika mycket värda vi tjejer fast vi är prinsessor i rosa om vi nu vill de. de är de vi ska kämpa för. vara stolta över att vi är det vakrare könet ( bröst är finare än håriga rumpor. :) ) och göra vad vi vill. vi ska stå för att vi o våra döttrar är tjejer, och inte försöka forma döttrarna till killar...

undra om de var nån som hängde med där i min tankegång. vet knappt om jag  gjorde de själv. orkar inte läsa igenom de heller. :)

nää.. nu ska jag typ läsa eller ngt annat. iaf ska jag sluta blogga. alltså inte helt..neeeh..tok heller. min blogg är redan över 2 år gammal. så en gammal trogen vän sviker man inte i första taget? nee.. utan jag ska sluta detta inlägg här och nu. dä va dä jag mena..


Kommentarer
Postat av: Pirre

Och inte ett ord om att du fixat kortet. det viktigaste av allt ju :)

2008-08-27 @ 06:50:15
Postat av: Helena

vadå? körkort? isåfall vill jag vara först.. GRATTIS!! ;) håller med dig om det där med rosa och "killigt". alla barn ska få välja själv. om theo vill ha rosa så får han ha det.. även om det är en "tjejig" färg och så vidare. kram

2008-08-27 @ 06:56:45
Postat av: Sari

grattis till kortet! Jag gick in och trodde jag skulle få veta hur det gått, men inte ett ord om det.

Take care om kortet och familjen!

2008-08-27 @ 08:45:53
Postat av: Henna

Grattis en gång till :) Hängde med iaf om att bröst är snyggare än håriga rupor :D

Postat av: tarja

heja jenita stå på dig. bättre att ha rosaprinsesskläder när man är unge än när man är käring. som tur är har jag en liten prinsessa att rosa upp.

2008-08-27 @ 14:10:32
Postat av: ottilia.

det har varit himla skoj när du vart här! lycka till på tåget! :)

2008-08-27 @ 19:15:12
URL: http://ottis.blogg.se/
Postat av: teija

Ja jenita. Våra tjejer vet vad de vill och vet att de kan och vet att de är starka och de slåss för sitt eget TROTS att de är prinsessor i ordets rätta bemärkelse. Go Nena. Grattis än en gång till frihets kortet, det var vätten!! Kram

2008-08-27 @ 20:42:28
Postat av: ankku

Grattis till kortet. Skryt lite nu då. :-D

Alla tror att Edina är en pojk när jag klär henne i "pojkfärger". Jag tycker att det är skoj.

Det spelar ingen roll hur man klär dem. De blir till sina egna personligheter ändå. Det är nu man ska passa på att klä dem hur man själv vill. Snart har vi inget att säga till om.

Edina skickar en blöt puss till kusin fin.

2008-08-28 @ 10:18:21
URL: http://habibtysrum.blogg.se/
Postat av: Hanna

du har tydligen klarat körkortet? :D GRATTIS!

2008-08-28 @ 13:12:40
URL: http://hanitsu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback