.tisdag.

Japp, nu har mannen min vaknat och åkt till jobbet. Jag trodde inte han skulle orka åka till jobbet idag eftersom han varit typ sjuk i flera dagar. I natt verkade han ha stora problem med slem i halsen. Han höll på o snora o slemma hela natten och var uppe typ en miljon gånger och spottade. Frääääscht! Så jag tror inte han har sovit många h i natt. Men envis som han är så gick han upp kl 5 i morse o skulle åka o jobba. Han skulle jobba lite längre bort idag, så jag hoppas bara han inte somnar i ratten. Envis kallar jag de där...:)

Som sagt en ny vecka och tyvärr ser mina veckor ganska likadana ut nuförtiden. Men helgen var jätte trevlig. Katta och Pirre som över hemma hos mig. Vi sov som små packde sardiner alla tre i min o jimppes säng. Det är alltid lika kul att sova i en syskonbädd. Ni vet sådär riktigt trångt så man knappt kan röra sig. FAst om jag ska vara ärlig så flyttade jag o min airbag ner på en madrass när jim o ipu kom hem med den. Dom var i flemppan o spela nhl till kl 4 på natten. (!)

Förresten så verkar det där med suvis fixa sig. Pirre o Ipus en kompis lovade fixa o dra en husvagn till plats åt oss. Han bor brevid där var suvis ska vara. Förstår ni vad de kan innebära? Att vi får en husvagn dragen till platsen och antagligen ganska nära kenttä! Lälälääää, det skulle vara så lyx. Nu får vi bara hoppas att de inte blir att kosta allt för mycket. Har hört att det är ganska dyrt med husvagn i Finland. Men han som ska fixa är bilhandlare o kompis med ipu, man kan ju hoppas på ett någorlunda schysst pris iaf! ;P

Förresten så längtar jag till sommaren så mycket. Nu vill jag bli av med den är magen, jag vill bli lite solbränd så att jag ser levande ut igen, jag vill sitta på utefiken inne i stan, jag vill bada i Rudan, jag vill äta glass, jag vill gå på grönan, jag vill ta en mysig promenad vid djurgården, jag vill ha bäbis,  jag vill ut o sola i skärgården, jag vill grilla, spela kubb och vara i dalarna. JAG VILL HA SOMMAR NU!! :)

Nää, nu ska jag sluta. Kommer inte på något vettigt att skirva. Ska nog gå å göra lite lasange. Annars hinner köttfärsen bli gammal.  Förresten. Idag är det sista ansökningsdagen till högskolan. Ni har väl inte missat de? Undra om jag ska gå å skicka in en ansökan? Sjuksyrra på Karolinska kanske. Kommer ändå inte komma in, men kan ju söka för skojs skull. Bara för att ge en sämre statistik liksom..



Kommentarer
Postat av: Tabita.

Jag vill också ha sommar! ei niinku mitää järkee.. Jag hoppas ni kommer i helgen? Hörde av Pip tha Ipp att det var osäkert, jim kanske inte orkade? Men jag vill väl ändå ha EN till barnfri helg med dig??! :)

2008-04-15 @ 17:00:10
Postat av: Henna

Sådan far sådan son skulle jag kalla det :D Envis

2008-04-15 @ 17:38:06
Postat av: Pirre

Huom! Tapsa lovade försöka fixa vagn. Så jag hoppas verkligen det ordnar sej. Men tack för idag förresten. Mycket trevligt att ha sällskap när man ska ut och hämta pass och dylikt :)

Postat av: Ottilia

Jag vill också ha sommmmmmarrr! & ifall vi åker till suvarit vill jag vara nära kenttä jag med.. typ som förra året :)

2008-04-16 @ 08:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback