.lydigt knodd.

Det här med att bli föräldrar kommer bli lätt som en plätt för mig och Jimppe. För vårat barn har uppfostrat sig själv till ett lydigt och snällt barn som lyssnar på sina föräldrar. bra va?

Igår när Jimppe kom hem från jobbet så gick han och satt sig vid datorn på en gång. Och jag somär sådär sjukligt sällskapssjuk efter att varit hemma ensam hela dan. Jag låg på golvet och försäkte få jimppe att gå in och beställa en sista minuten resa utomlands, hyra stuga på gotland eller åka till Dalarna på en gång. Men som vanligt så påstod han att vi inte hade råd med något utav de. Om man skulle tro jimppe så skulle vi vara på gos väg mot personlig konkurs för jämnan. :)

Tillslut så sa jag till jimppe att jag tänker trycka ut bäbben av ren vilja, för att få lite spänning och nån att leka med. Som svar fick jag lite mummel mellan nhl-målen som fick all hans uppmärksamhet som jag hade behövt. :)

Innan jag hann säga klart meningen så fick jag värsta feting mensvärken. De var inte som vanliiga sammandragningar, utan starkare och det gick liksom att känna när de slutade och började. Häftigt!
Dom kom med cirka 10 min mellanrum och jag sa till jimppe att skyll dej själv, nu tänker jag trycka ut den.

Efter att det hållit på sådär i en timme cirkus så fick jag nog och tog två alvedon och sa till bäbben att jag skoja bara. KOm inte ut riktigt än. Några g fett till kan du samla på dej, de kan vara bra att ha i denna grymma värld du kommer ploppa ut till. Jag hojtar till om två veckor igen, då är dey fritt fram.

Lydig som hon/han är så avtog sammandragningarna succesivt och jag somnade så gott. :)

Kom inte nu alla erfarna barnafödare och säg att det bara är sammandragningar och förvärkar. Låt mig lyckligt ovetande förstföderska tro att mitt barn är lydigt och att jag kan ge order när hon/han ska ut, och slipper gå över tiden.. Låt mig leka med tanken  iaf! ;)


Nu ska jag stapsera till mvc och se hur många kilo fetare jag blivit. Elämä on laiffii! :D



Kommentarer
Postat av: Ankku

Hade ju själv inga värkar så jag ska inte uttala mig alls om dem. Sitter här med tuttarna i vädret som vanligt. Då vet du vad du har att se fram emot. Hoppas att ni har persienner eller ingen insyn alls. Vi bor på BV så här är det fördraget. Alltid! Halåå, bebisen växer för varje dag. Därav alla extrakilon. Om du känner dig shoppingsugen ger jag dig några tips på barnkläder som garanterat kommer att behövas. Strumpor. Går åt några par här i af. Mest för att hon pinkar ner dem. Det finns 3-pack (ribbade)på H&M. Superbra är de. Omlottbodys.Man kan inta ha för många sådana.

2008-04-04 @ 14:08:44
Postat av: Pirre

Hei, niin kiva när du uppdaterar. Snart kommer ni och hämtar upp oss så åker vi mot dalarn. hej då.

2008-04-04 @ 16:33:56
Postat av: Ottilia

Kvinna! Är du inte rädd för att föda?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback