.försöka.

Ok, jag ska försöka göra en riktigt uppdatering också. Och inte bara en massa onödiga listor. :)

Undra vad denna dag har att erbjuda?

Igår var jag in till stan med pirre. Vi var till finska ambassaden och hämtade hennes pass. Blev en trevlig promenad ute på Gärdet. Och jag blev påmind att jag måste byta efternamn på mitt pass och att jag måste byta till dubbelmedborgarskap. Att jag aldrig lyckas få fingrarna ur o fixa de. De som är så simpelt.

Iaf så blev det seven eleven efter de. Vi satt där typ i 3 h. Oikeesti. Tillslut fick vi lov att gå för att det inte skulle bli för pinsamt. Ibland bara älskar jag Stockholm. Bara sådär en spontan promenad ute på gärdet.  Och bara sitta på 7-eleven o glo på folk i flera h. Det kan man inte göra i ok djurås. Där känner man ju 98% av alla. Det kan bli lite pinsamt då. :)

Imorgon har min barnmorska lyckats tvinga mig skriva in mig på en föräldrargrupp. Och jag VILL INTE!!! För det första så är det 8.30-12.00. Jobbig tid, då min man äääälskar sitt jobb så mkt så han inte vill ta ledigt. om jag inte tvingar han. :) Ska jag gå dit ensam som nån annan ensam övergiven tonårsmor? (ok, nästan iaf, är ju faktiskt 20)

Sedan så är man 5 par i varje grupp. Jag såg personnr på alla. Alla var 70-talister och en 81:a. Sen jag o jim, 87 och 84. Nee, jag kommer bara känna mig som en liten snorvalp bland dom. :)

och för de sista så är typ programmet såhär:

-första tiden med barnet.
-barnets hygien.
-förlossningsfilm.
-amning.

Känns inte så intressant. Jag vet hur man byter blöjor på bäbis. Och vet i toerin hur man ska amma. Vid problem så har jag massa bekanta att fråga råd av. Och förlossningsfilmer har jag också fått nog av.

Så vad ska jag göra? Skolka? känns inte så lämpligt. Ringa å sjukanmäla mig? Jag som har vanlig barnmorskatid 12.30. Ska jag dit ensam? Nee, fy tråkigt. Så vad ska jag göra????

Sådär, nu innan detta inlägg blivit fördig skrivet har det kommit fram vad denna dag har att erbjuda. Pirre kommer hit så ska vi tvätta tvätt tillsammans. Sen ska vi äta lasange som Jimppe lagade igår. (Är lite smyg imponerad faktiskt) Sen kanske jag kan locka med pirre på en 5km promenad i Tyresta nationalpark? Hurraaa, min dag är räddad.









Kommentarer
Postat av: Helena

Syrror är verkligen bra att ha i närheten! ;) Varför skrev du in dig i en föräldragrupp om du inte vill gå dit!?? Man måste ju inte :P

2008-04-16 @ 12:04:05
Postat av: Henna

Om du inte vill på föräldragruppen så åker du inte dit. :D Neena, vet du om det finns nån som hr ut sin lägenhet undersommare in haningen eller där i närheten?

2008-04-16 @ 14:11:28
Postat av: teija

ring barnmorskan och sag att din moster lovat vara "on call" 24/7 och att dina 20 andra mostrar/fastrar/svägerskor som sammanlagt fott och uppfostrat over hundra barn kommer att vara ditt stod. Ei pitais laydilla olla enaa mitaa sanomist!!

2008-04-16 @ 14:33:14
Postat av: Ankku

Najs med promenix ute i vårvädret!
Gå inte på gruppen om du inte känner för det.
Jag fick då inte ut något av dem Jag gick lydigt på alla och tvingade med Nono varje gång.
Jag fick nypa honom ibland så att han skulle sluta snarka!

2008-04-16 @ 17:12:38
Postat av: Tanita.

Ja,helena visst är det underbart att ha systrar i närheten :)

2008-04-16 @ 23:00:53
Postat av: Helena

haha.. va?! :) det låter ju som att hon är lite koko själv.

2008-04-17 @ 10:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback