.trötter.

Jag är väldigt, väldigt trött just nu och känner att jag jag absoolut inte skulle orka blogga. men gör det iaf och hoppas bloggandet smittar av sig på alla andra!

Imorse när jag vaknade så bestämde jag mig för att jag skulle gå å lägga mig kl 19 idag. Och hjälp, klockan är redan 19.25. Jag ligger redan efter i min tidsplan. Kom alldeles nyss hem. Har varit i skolan och sedan var vi till Jimppes jobb. Jimppe skulle fixa ngt med bilden och jag skulle skriva ut en inlämningsuppgift till skolan imorgon. 

Idag har det inte varit en vanlig skoldag utan vi har varit ute på exkursion som det så vackert heter. Vi åkte buss till en massa mer eller mindre intressanta platser. Med oss hade vi en geograf, en historiker, en statsvetare och en religionsvetare. Vid varje ställe så berättade var och en vad som var intressant med platsen ur just sitt ämnen. 
Meningen är att vi ska skriva en tvärvetenskaplig rapport om denna exkursion och kunna se samband mellan de olika ämnena. 

Ställena vi besökte var Sigtuna, Märsta; Stäksön och Odensala. Sigtuna är Sveriges äldsta stad, och den var verkligen jätte mysig. Havet alldeles nära och smala, smala gamla gator och allt är väldigt fint bevarat med en huvudgata, gränder och små mysiga fik. Hela Sigtuna kändes typ Astrid LIndgren. Ni vet vad jag menar då va! Jag bestämde mig att dit ska jag åka på julmarknad vid jul. Så nu hoppas jag verkligen att dom tänker hålla en marknad . En gammeldags, mysig julmarknad i Sveriges äldsta stad. Det skulle vara nått. Vem vill följa med? Pirre, du bor ju här i krokarna tillsammans med mig vid jul, du kan haka på! ;)

Imorgon är det bara en kort dag iskolan. En föeläsning sen slutar jag kl 12. Då ska jag hem och tvätta lite tvätt fram tills gubben min slutar jobbet. Sen ska vi åka heeem till Dalarna! Jag väntar så! :)
Nog för attjag trivs jätte bra här och det är spännade att bo i en storstad så är det bara sååå skönt att veta att hem inte ligger så långt här ifrån. Att man har möjligheten att åka hem om man vill!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gå å lägga mig i sängen och läsa lite bok!

///Gonatt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback