.perjantai.

Kom nyss hem från skolan och är jätte trött. Jag skulle vilja lägga mig på sängen, läsa en bra bok och bara njuta av helgen. Men nej då. Här ska det minsann inte njutas utan det ska vara full rulle. Städa ur kylskåp, slänga ihop kläder, diska och laga mat. Och sedan åka hem till Dalarna. Blää.. Sthlm-Enköping-Sala-Avesta-Hedemora-Säter-Borlänge-Gagnef-Ev.Mockfjärd. Blää igen. Den där vägen är så himla tråkig. När vi börjar närma oss Hedemora så håller jag på att exploderar av överskottsenergi och jag får lust att hoppa bak och slå kullerbyttor i baksätet eller typ träna på att stå på händer eller nåt. Seriöst, alltid lika tuskaaaaa!!

FAST oftast är det ju värt besväret. Roligt å se alla och spela innebandy och bara vara HEMMA!! Men just idag känns det som att jag hellre hade stannat i Sthlm. Det beror på att vi var hemma i Dalarna förra helgen, men i morgon så har vi äntligen fått en tid hos fotografen. Till saken hör också att alla är borta. Både killarna och tjejerna spelar tunering, höstlov alla är borta, kesti´s i finland. Så nästa helg hade varit bätter.

Aja, nog tjatat om de. Redovisade våran tvärbetenskapliga studie idag i skolan. Så nu är jag nöj och glad. Jag älskar muntliga redovisningar. Det är så mycket bättre än skriftliga. Jag hade en 10 min muntlig redovisning och det gick jätte bra. Jag vet aldrig riktigt vad jag sagt, men jag känner mig alltid nöjd efteråt iaf till skillnad mot alla skriftliga inlämningar. Skriftligt känns så himla mycket seriösare. Usch!

PÅ måndag börjar en ny kurs och jag har ingen koll alls som vanligt. Var och köpte lite kurslitteratur för typ 600 kr häromdan iaf. Så nu måste jag väl försöka ta mig igenom alla 6 böcker (?) för annars har jag lagt ut alla pengar i onödan. Det är iaf en VFU kurs, dvs. Verksamhetsförlagd utbildning alltså med andra ord praktik. Vi ska var 4 veckor ute på praktik på en skola. Jag ska vara på Hagaskolan här i Haninge. Så oseriös är jag att jag inte ens kollat vad det är för slags skola. Hoppas bara att de inte är en gymnasieskola, då vill inte jag vara med nå mer!!! Jag får en känsla av att jag inte riktigt brinner för min utbildning? hmm.. Känner mig bara grymt ointresserad.

Kommentarer
Postat av: teija

visst är det jobbigt när folk inte kommenterar ens blogginlägg?? som om man har lust att blogga då liksom!!! därför är jag snäll och kommenterar. tyvärr inga kommentarer på inlägget då det var ett par dagar sen... (en hint att uppdatering behövs)
Ha en trevlig födelsedagsafton!! kram banan.

2007-10-28 @ 19:44:48
Postat av: Essi

Hejsan Jenita! Roligt att ni orkar uppdatera det är så roligt att läsa! GRATTIS på födelsedagen! du är så stor nu!!! :D Hoppas vi ses snart igen! Krameli kram

2007-10-29 @ 12:48:05
Postat av: Henna

Nej nu höll jag på att få mina magmuskler övertränade! Raato vad kul, kunde riktigt se framför mig när du kilahtaa och hoppade bak och gjorde lite kullebyttor och stog på händer. HAHA!

2007-10-30 @ 11:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback