.Torsdag.

Vissa perioder vill jag att alla andra ska uppdatera sin bloggar varje dag hela tiden. Och jag tycker det är jätte roligt när nån uppdaterar, men jag orkar absolut inte göra det själv. Man känner att man inte har något vettigt att skriva och att man har en massa andra viktigare saker för sig. Men tänka uppdatera lite nu, och hoppas jag genom detta ger alla andra motivation till att uppdatera. :)

I helgen var jag i Sthlm vilket var väldigt trevligt. Det är faktiskt jätte skoj att vara där och jag är jätte glad över att jag kommer flytta dit i sommar. Att umgås med folk där på nuorgam är liksom helt annan grej. Där är sammanhållningen densamma som var här i Dalarna för 4 år sedan. Men efter de så har det hänt nåt. Folk börjar gå på promenader under nuorgam, börjar sällkapa, bilda grupper och vissa sitter tom i enskilda rum. Sorry, men det är faktisk den råa sanningen. Det är sådan som förstör sammanhållningen.
Men sådant har dom inte drabbats av i Sthlm än iaf, vilket jag är väldigt glad över. :)

Sista April var vi hemma hos Nymark. Vi grillade, stekte pannkakor . åt munkar och drack simaa. Allt som som tillhör valborg. Efter de så åkte vi hem. Tidigt enligt mig, tanita, annso. Men kl var 1 och enligt Jim och Saarimaa så var de läggdax. Vi åkte ända hem till Puhakkas går, när vi fick för oss att vi ville ha en milkshake från Donken. Så det var bara att bege sig ut i storstadens vägar och leta på en donk.

Meningen var att jag och Tanita skulle åka hem med Annsos föräldrar kl 7 på tisdagen. men när klockan visade typ 5 när vi gick å la oss så ångra vi oss. Vi bestämde oss för att istället ta tåget hem på kvällen kl 19.45. På så vis fick vi en hel extra dag i Sthlm.

Nu är jag hemma. Men meningen är att jag ska åka tillbaka till Sthlm på mån för att gå på en arbetsintervju på ett Gruppboende i Brandbergen. Alla måste hålla tummarna för mig, Jag har inte orka engagera mig i sommarjobb alls. Jag hoppas bara helt enkelt på att jag ska få det här jobbet.

Nu ska jag åka till Ry och baka munkar inför svenska suvarit. Min motivation till detta ligger verkligen inte på topp just nu. Har nyss kommit hem från skolan. Åkte hem tidigare från sista lektionen för jaghade sån huvudvärk. men nu känns det bättre och jag känner plikten kalla. Jag måste helt enkelt åka till ry. jag önskar bara min syster hade lite utav detta ansvarskänsla inom sig. orka åka ensam.. :)

Trevlig torsdagskväll till er alla! :)

Kommentarer
Postat av: Pirre

Jag är ledsen att jag inte har uppdaterat på ett tag men jag hinner inte just nu :( Har jobbat kväll den här veckan och det innebär att jag slutar tio. efter det har maninte mycket ork att sätta sig och skriva någonting alls. Men det är super skoj när du uppdaterar :D Så fortsätt med det... HA HA! Jag håller verkligen tummarna för dej så att du får jobbte! Idag ska vi tjejer åka till Ylivieska så jag måste packa klart innan jobbet! Ha det bra!

2007-05-04 @ 12:01:50
Postat av: Helena

jag håller också tummarna för dig! kram!

2007-05-04 @ 19:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback