.näst sista veckan.

Just nu har jag egentligen inte tid att uppdatera min blogg. Lovade Olliver att jag skulle skriva rent ett arbete till honom på datorn, men tänkte göra en snabb uppdatering innan eftersom det var så länge sen sist.

Imorgon är det sista fredagen i skolan. Nästa fredag är ju studenten ifall någon missat de. :) Jag har verkligen blandade känslor inför studenten. Jag vill egentligen inte sluta på kära gamla, trygga Haga. Man är så bortskämd på gymnasiet. Man behöver knappt tänka själv. Lärarna visar exakt vad man ska göra och vad man kan skippa. Så kommer du inte vara på högskolan ifall man skulle råka hamna där n¨ån vacker dag. Framför allt har våran klass blivit lite extra bortskämda då vi har Birgitta som mentor. Hon har stenkoll å fixar allt till oss. Hur ska jag klara mig utan Biggan i framtiden?!?

Mån, tis och ons den här veckan har jag varit i min blivande hemstad och gjort min introduktion. Och det gick väldigt bra, över förväntan. Så nu är jag laddad inför att börja jobba där på riktigt. Under dessa dagar har jag kommit framtill att jag verkligen vill jobba med människor i framtiden. Lärare eller kanske inom vården. För jag bara älskar att arbeta med människor, hellst dem som är lite annorlunda. Man lär sig så mycke av dem. De bjuder på sig själv och ser på livet på ett helt annat sätt än vi. De lever för dagen och är glada över de lilla de har. De är mycket vi har att lära av varandra!

På lördag ska våran klass spela brännboll på Sportfältet. Kl 18.30, så det blir nog inge innebandy för min del då. De är på lördag våran studentvecka börjar med driverse aktiviteter. På söndag kl 13 så är det lunch picknick vid Liljekvistska parken. På tis är det Volleyboll, femkamp och grillning i Säter. På tors är det klä vagnen hemma hos Elina och sedan middag  på Broken Dreams. Sen på fredag är de utspring kl 12 vid Haga. (alla är välkomna dit! :) ) Och efter de är de förfest hos Robin.  :)

haha, så ser denna vecka ut för våran del, men vi får se hur pass mycket jag ska medverka. Egentligen borde jag åka till Sthlm i helgen eftersom vi får våran lägenhets nyckel. Det är en massa saker som borde fixas och göras. För de är ju faktiskt inte så långt kvar till den stora dagen så jag ska bli fru Kinnunen. :D Haha. Men just nu känns det som att bröllop är så uttjatat. Jag har tröttnat totalt på all planering och fixning. Mut kyllä se tästä! :)

Nyt puhelin soi..paladeission.

Kommentarer
Postat av: Pirre

Jag lovar, du vill INTE sluta skolan! dEt är sånt lyx. Plugga plugga och pöugga :) Jag önskar jag vore i din situation just nu . Studenten var sååå rolig!

2007-06-02 @ 07:54:12
Postat av: Tantia

Uppdatera på en gång när du har möjlighet, FRU KINNUNEN. kauhee :)

2007-06-17 @ 17:29:53
Postat av: Ottilia

Uppdatera, syster! :)

2007-06-19 @ 17:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback