.knät.

Jag måste väl fortsätta berätta för er hur de går med mitt knä. I går var jag hos ortopeden för att vi skulle diskutera mitt knä, vad som skulle kunna vara nästa steg och bästa lösning.

Jag träffade en läkare som var jätte trevlig. Han tog mej riktigt seriöst och förstod allvaret och fustrationen när jag inte kunnat spela innebandy på ett helt år. Sedan började han prata en massa för och nackdelar med olika operationer och olika hjälpmedel. Läkaren frågade mig vad jag hade för inställning till olika ortopediska hjälpmedel.
Och jag förklarade för honom att jag är väldigt skeptisk och att jag användt ett sånt där blått rehband,men att de inte hjälpt alls.

Men tillslut lyckades läkaren övertala mig att testa lite olika prylar. Det hela slutade med att jag åkte hem från Falun med en liten lustig sak. Det är en svart sak man ska sätta runt knät. Man spänner fat den. sen är det två stålskenor på sidorna. Sedan är de två band man spänner bakom knät så att jag inte kan böja knät sådär för mkt bakåt. Sedan ska jag sätta på ett till hjälpmedel somhjälper till att hålla knäskålen på plats.

Så nu påstår min läkare att jag ska testa spela innebandy på lördag med  denna klumpiga grej på knät. HAHA!!! :)
Men jag är lite skeptisk fortfarande. Mycke psykiskt. Jag kommer vara rädd ändå, men knät känns faktiskt väldigt stabilt med alla olika hjälpmedle.:)

Men jag lovade iaf läkaren att testa. Och jag gillade läkaren för han förstod varför jag  var så skeptisk. Och han förstod att jag inte kan sprinnga runt med en sån här grej på knät hela dagarna. Alldeles för klumpigt och opraktisk.Läkaren sa att operationen ev kan vara de bästa, Men detta är iaf steg ett.

Så på lördag, så ska jag göra comeback på innebandy plan. Alla håller tummarna för att mitt knä håller!!! ;)





Kommentarer
Postat av: Pirre

Vi får verkligen hoppas på att deyt hjälper nu då. Själv var jag precis och spelade innebandy. Riktigt kul var det men jobbigt. Och som sagt, brudarna hä är inte elit som ni där hemma i sverige. Men jag håller verkligen tummarna för att det ska hplla. Puss och tsemppiä!

2007-03-20 @ 21:24:27
Postat av: Anonym

ja håller tummarna för dig, ja vill också göra comeback :)

2007-03-20 @ 21:38:32
Postat av: Anonym

ja håller absolut tummarna, ja vill också göra comeback :)

2007-03-20 @ 21:49:28
Postat av: eva

hej!
hoppas det ska ga bra!
Sjalv har jag ocksa haft problem med mitt kna och det var jattejobbigt, men nu ar det battre tack vare medicin och traning, tack o lov! =)
Tur att det gick att fixa utan operationer och konstiga hjalpmedel..
Lycka till!!

Postat av: P.P

Hoppas de går br apå innebandyt. Men jag måste erkänna att det såg ut som värsta maskineriet, de du har runt knäet. Reppana! Men bara det hjälper så :)

2007-03-23 @ 13:07:44
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback