.hem kommen.

Kom nyss hem från skolan. Fick åka hem med våran trogna busschaffis från Djurås idag. Inte den där kärringen då, utan den andra, även om han hade slutat jobbet för dagen. Jätte gulligt av han och satnna å fråga om jag ville ha skjuts hem ändå. Slapp jag vänta 10 min på bussen! :) Tänk att det fortfarnde finns trevliga busschaffisar. Men tyvärr är det mycket mer ovanliga än de otrevliga. Fast inte lika ovanliga som trevliga busskontrollanter, sådana existerar inte ens!!!

Idag var jag i skolan. Gymmade med Päivi och Gisela. Käka på Taco bar. Sedan kikade jag lite på Kupolen. Det är så himmelens skoj att kika där när man inte varit där på länge: Det fanns en massa fina sommarjackor, massa fina, söta billiga sommarskor, snygga solbrillor. Jag kände hur jag ville köpa upp hela sommaren ur Kuppan. Alla sommarprylar bara skrek efter mig!!! Men det slutade med att jag köpte en plattång för en hel förmögenhet och en fin present till Merja och Janne. Sedan gick bussen hem. Vilket kanske var tur, annars vet man inte hur min shopping runda skulle sluta. Min ekonomi tillåter inte allt för långa okontrollerade shoppingrundor. Tyvärr..

Idag när jag stod vid busshållplatsen i centrum så blev jag glad. Folk gick runt i sommarjackor och solbriller, marken var torr, fanns ingen snö, fåglarna kvittra, jag fick lov att kisa för att inte bli bländad av vår solen. Och ni vet solen värme sådär skönt som den bara gör på våren. Jag kände att våren står bakom knuten...


Så nu ska jag bränna sönder mitt hår å få se hur bra min nyköpta tång funkar.. 

Kommentarer
Postat av: Tannih.

bra att nån är aktiv! :) att du orkar. imponerande..

2007-03-15 @ 19:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback