.26h.

Hejsan hoppsan.

Just nu sitter jag på jobbet. Har börjar jobbet idag kl 15 och ska jobba hela dagen + natten. Och även hela dagne imorgon fram till kl 16.30. Det vill säga att detta är ett ganska långt arbetspass. Man hinner få hemlängtan och nog av jobbet. Det gäller att känna sig hemma. Men det ska nog inte bli nå problem. Jag har en TV, internet och en bra bok som kan hålla mig lite sällskap. Och det är en sovande jour. Så jag får ävn några timmars sömn. Betalat på att bara sova, Ha, det passar perfekt för mig!

I dag när jag skulle åka till jobbet så hittade inte jag mina nycklar. Vilket ledde till att värsta paniken utbröt på Vallagränd 33. Jag sprang runt som en yr höna. Men det hjälpte inte, för jag hittade inte nycklarna. Det slutade med att jag helt enkelt fick lov att åka till jobbet utan nyckel och lämna lägenhetsdörren öppen.
Men det är tur jag har en snäll man. För han ringde mig nyss och sa att han hade hittat min nyckel i bilen. Han skulle komma förbi här någon gång under kvällen och lämna nyckeln. För annars kommer jag inte in i lägenheten imorgon när jag äntligen får gå hem efter detta marathonpass.

Jag har trivs väldigt bra med mitt nya liv här i Sthlm. Våran lägenhet är mysig och duger mycket bra för mig. Men vi har fortfarnde inga möbler alls i vardagsrummet. Ingen soffa eller bokhylla. Men det kommer.

Jobbet är riktigt roligt. Arbetet ligger cirkus 3km från våran lägenhet. Så det tar ungefär 10min med rullskridskor hit. Vilket är super skönt. Arbetskompisarna är jätte ttrevliga och de boende här är urgulliga!

Jag längtar tills vi får en dator. Det är när man är utan dator man inser hur beroende man är. Det är nästan skrämmande. Men jag vill ha en dator så att jag kan blogga, läsa andras bloggar, ladda upp bilder, snoka på bilddagböcker, läsa falukurieren på nätet, expressen och allt möjligt. men näppeligen päppeligen. Man får helt enkelt vara utan ett tag. Men dator det är prio ett när det gäller inköp.

Lena ringde nyss och frågade om jag skulle komma hem till Puhakka. men men.. jag jobbar..:(

nää, nu ska jag göra någonting vettigt. alla skattebetalare ska inte behöva betala mig när jag bara bloggar. Arbetet kallar.

Kommentarer
Postat av: teija

vänta tills hösten kommer med kylan och tråkiga mörka kvällar. Då kommer du önska du var hemma i vackra dalarna!!!!! (försöker bara få dig att inte bli alltför bekväm i långt-bort-i-stan) Må så gott damen. bara så du vet så har moster också uppdaterat vilket betyder att hon vill ha skojjiga kommentarer (enda anledning jag kommenterar din :P) Kram.

2007-07-09 @ 22:43:24
Postat av: Tanita.

Jag håller med Teija, du får inte bli alltför bekväm i
långt-bort-i-stan. Sånt tycker vi inte om! :) Men det är bra att du trivs, iallafall. Ja, huhhuh, 26 h på jobbet. Tur att det är en sovande jour! Tack och lov. Jag sitter här hemma just nu, ledig dag idag. Har lite små tråk sådär, men ska nog snart byta säng. Jag känner mig äckligt ensam när jag går och lägger mig, när jag har en våningssäng, så den måste bytas. Men du får ha d bra! det är bara att ringa när det är tråk. Mitt gamla nummer är avstängt för tillfället - har bytt till kontantkort nu och väntar på att kortet ska komma på posten. Men "dedär andra numret" funkar, ring på den. Vi hörs! Puss

2007-07-10 @ 13:55:02
Postat av: Helena

Hur kan du jobba så länge!? Det finns ju vissa regler som de måste följa.. man får ju inte jobba hur långa pass som helst. Eller? Lät väldigt drygt i alla fall! Jag skulle inte orka det =/ Låter bra att ni trivs därborta! Vi får väl se när vi har vägarna förbi ;) KRAM!

2007-07-10 @ 19:04:52
Postat av: Helena

Förresten, du måste ju byta namn på din blogg! Du heter ju inte Juujärvi mer! :)

2007-07-12 @ 09:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback