-intealls-

Jag är inte alls sugen på att blogga idag. Känns som att jag inte har något som helst viktigt att skriva och ingenting speciellt har hänt. Men nu när jag ändå är hemma i Dalarna och för en gångs skull har tillgång till dator så kan jag faktiskt inte låta bli att göra en liten uppdatering.

Som sagt så är vi hemma å hälsar på. Kom hit i går och ska åka hem idag. Det blev en riktigt snabb visit. men detta var enda helgen vi hade möjlighet att komma hit å hälsa på nu. vi är lite upptagna med lite olika saker ett pat helger framöver, med driverse bröllop, jobb och finlandsresor.

Jimppe åkte för att spela fotboll ovh jag övervägde om jag skulle följa med eller inte. jag bestämde mig för att njuta av att sitta hemma å dega istället. det är ju inte så ofta man gör det nuförtiden. :) Kanske ska ta ut på en liten promednad om ett tag, eller eventuellt åka på loppis. :)

Denna veckas roligaste nyhet har varit att jag kommit in på Lärarhögskolan i Sthlm. Jiihaa! Jag blev så glad. Jag trodde verkligen inte att jag skulle komma in på någon skola. Men joda, den 27 augusti ska jag börja plugga till F-6 lärare med samhällsinriktning på lärarhögskolan. Jag hade redan lite ångest över att jag borde ha sökt jobb till hösten, men nu slipper jag de. Känner riktigt hur min rumpa längtar tillbaka till skolbänken efter 1,5 månader uppehåll från studier. :P 

men samtidigt har jag lite ångest över att jag kommer inte klara av högskolan. att jag kommer vara helt borta och sämst av alla. Få IG på alla tentor och få sparken för skolan för att dom inser att jag inte har någon karriär som lärare. :S Kääk, det är sånna där tankar som spökar. Men jag ska anta utmaningen iaf. ;)

Pirre, varför sökte du inte lärare i Sthlm? Då skulle vi kunna börja tillsammans till hösten...

Kommentarer
Postat av: teija

vi får helt enkelt ta och peppa varandra neena!
DU: du är bäst teija.
Jag: Näädu du är bäst Neena
(många "nej du är bäst" senare)
Du:Nehej du är bäst
Jag: Aaaa jag vet.
Må så gott!
kram

2007-07-22 @ 15:48:22
Postat av: pivvenipaulina

GRATTIS! (bukar man säga grattis?) Viekuran skönt att du kom in och du kommer att klara det galant, trots att du inte har en Biggan som gör jobbet åt en och inte lika roliga klasskompisar som sist ;P Själv ska jag pysa till USA för tre månader, scary, scary..

Postat av: tanita.

GRATTIS va kuul! jag sa precis till maukka när han frågade att du kommre säkert jobba i höst, men shi fick jag :) De kommer gå hur bra som helst, du har väl aldrig haft nå större problem i skolan inte. Et kivvaa kivvaa. MUIJA ON TODELLAKIN AIKOINEN :O :P Puss

2007-07-23 @ 11:14:49
Postat av: Pirre

Jag menar det, varför var jag så dum så jag inte sökte dit. Kanske för att min man alltid varit 100 procent emot att någonsin flytta till sthlm. Men ska nog söka in till januari tror jag. Så börja med mej då istället ;)

2007-07-24 @ 12:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback