.yoga.

Jag trodde att folk skulle tycka min design på sidan var lite jobbig med allt rosa och pluttegull. Men ni verkar ju gilla de så.. vi fortsätter väl på de då! :)

Igår hade jag lite ångest för att jag inte orkade gå ut och gå även om jag borde ha gjort de. Ute var det mörkt, kallt och eländigt. Det va totalt olockande att sätta på sig kläder som är anpassade för arktiska väder för att inte frysa näsan av sig. Ok, går var det typ -1 minus men ändå. Kändes mycke kallare!

Istället kom jag på den utom ordentligt braiga iden att jag skulle testa på lite Yoga som mamma hade på en dvd. de var en timmes Poweryoga. en timmes pilates och en timme qiugong. Jag beslöt mig att testa lite poweryoga även om jag alltid varit lite halvskeptisk och lite småhånat sånna här asiatiska påfund. Men oj vad jag fick äta upp mina ord. Jag, tanita och Ottilia och resten av familjen gjorde lite inhopp då å då, satte på dvd i köket och yogan kunde börja på allvar. Och jag ska tala om för er att det var riktigt riktigt jobbigt! Jag blev svettig och anfådd. Och det var faktiskt ganska roligt och framför allt avslappnade!

Så nu slipper jag de kalla vinterpromenader de kvällar de känns som mest motbjudande. Jag kan bara ta laptopen under armen, smyga in i mitt rum, släcka lampan, tända levande ljus och sätta på skön musik. Och bara njuta! Adjö till promenader i -20!!


Jag har nyss haft prov. Nu väntar jag på att gympan ska börja. Borde förbereda mina redovisningar till imorgon, kriser och Reggio Emilia.  Jag är hungrig. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har fått nå infall att bara för att...(och sen tusen olika saker som händer i mitt liv just nu) så behöver jag inte träna.
är ganska nöjd med den tanken. ska fortsätta på den vägen!!! Ha så gött och jag väntar med spänning på ditt besök!!!

2007-01-31 @ 20:46:01
Postat av: thilda

mm det är bra med yoga , det är inte alltid jag vill gå ut o gåå eller rättare sagt ALLDRIG jag vill gå ut men vill man vara i form får man jobba för det ,men det är inte så roligt att ta ett steg ut o näsan blir först röd sen lila sen blå sen brun sen rammlar den av nääj nu ska jag snoka runt i alla andras bloggar me , ett tgvå blogga på hej o hå !kram

2007-02-02 @ 15:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback