.tuhnu.

Då var men än en gång hemma efter att varit i underbara Finland. Jag blir alltid lika chockad när man pang bom,  trillar in i vardagen när man kommer tillbaka från Finland. Nu är allt ett minne blott igen.

Men skoj var det. Allting giuck över förväntan. Det var första gången Jimpp evar med mig till Finland. Första gången han umgicks med min vänner tillsammans med mig bortsett från suvarit då, men det räknas inte. JAg var lite nervös till en början hur jag skulle kunna kombinera dessa två saker i mitt liv, men det gick faktiskt utomordentligt, och jimppe såg faktiskt ut att trivas. :)

När vi kom till Finland så åkte vi till Jyväskylä. Dessa dagar innehöll de mesat vanliga man bruklar göra i Jkl. Seurat, veturi, träffa människor och ni vet hela den där grejjen.

Självaste nyår firade vi i Lahti. Det var en hel del opistolaisia där men även tre outsiders, Jim, Lasse och Miiro. :) Vi umgick och spela spel, käkade, bastade, umgicks, kolla på pulkkinen, smällde raketer (?) , kolla på helsingin valituskuoro och hade roligt. Och nyår vart de även i Finland även om det var en timme innan sverige.

Och nu är man hemma igen, och jag inser att de kommer ta lång tid innan jag får åka till Finland igen. Idag blev jag lesse i ögat när jag tänkte på de.  Jag måste verkligen få flytta nån annanstans. Jag vill inte bo i Dalarna.

Resans vouhkaus : "TUHNU", "On se niin väärin..", "Amerikan tonttu", "Ihmeen Epeli", "Pitääkö mun tulla Suomesta asti selittään sulle että..", "Siinä voi menettää uskosa" <-- Sussas grej. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback