.de ska bli ett sant nöje.

det ska bli ett sant NÖJE att lämna Dalarna till sommaren.


Idag var jag till ortopeden i Falun. Fick träffa en läkare som skulle kolla mina knän. "Men herre gud", var hennes kommentar när hon kände påmitt västraknä. "Du har ju inget stopp alls i ditt knä. Jag skulle kunna vrida det hur som helst. Det var de mest överrörliga leder jag sett på länge. Det är inte konstigt du inte  kunnat spela innebandy."

Det kändes skönt att höra. Var lite orolig att inte de skukke förstå allvarer.att mitt knä faktiskt inte funkar som det ska.

Men läkaren kom framtill att min vänstra knäskål kan vridas och vändas hur som helst. Vad som hänt de där gångerna då jag gjort illamig var att knäskålen "hoppat  ur led" till vänster. Det tar liksom inte stopp när man trycker ut den till vänster, på samma sätt som de stoppas i höger knä.
Andledningen till att jag kunnat gå på gympa och springa men  inte spelat innebandy är att ifall jag har benet lite böjt så bli knät helt stabilt. Men man tänker inte så mycke på att ha knät böjt på inebandy, Då är det full rulle och man glömmer av knät ganska fort.

Det finns tydligen två saker att göra åt problemet. Alltingen kan man sy fast knät, som läkaren uttryckte det. Eller en annan operation då man flyttar hela knäskålen. Låter ju bra!!

Men jag är iaf glad. Jag börjar se ljuset i tunnel såhär några dagar från ettårsdagen från att jag  gjorde illa mig. . Blir glad när man får träffa kunniga, duktiga och hjälpsamma läkare somförklarar allt för en. Dagens eloge till min läkare idag alltså! :)




De ska bli ett sant nöje...

Kommentarer
Postat av: Ta

jag vill ocksååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

2007-01-21 @ 13:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback