.tanden.

jag satt i bilen på¨passagerarsätet. Jag snackade med någon, och helt plötsligt känner jag hur jag råkar komma åt en tand  med tungan. Till minn stora förtvivlan känner jag hur den lossnar. Jag försöker intala mig själv att jag bara inbillar mig, en tand kan inte bara lossna sådär. Men joodå, den har verkligen lossnat. Jag spottar ut tanden på instrumentbrädan. Usch! Nu känner jag att flera tänder är lösa, ALLA tänder är lösa. Jag sitter i bilen med hela munnen full av lösa tänder. Hjälp! Detta måste vara enn dröm tänker jag. Men nej, jag är verkligen vaken och allt är jätte verkligt. Jag spottar ut alla tänder, börjar gråta. Jag är tandlös. Jag tänker på löständer. Vart ska jag ringa? Till mamma? Till tandläkaren? Till Jimppe?

Då vaknar jag. Allt var bara en jätte verklig dröm. Alla tänder sitter kvar. Dom är inte ens lösa.
Jag drömmer att jag tappar tänderna väldigt ofta. Nån som kan tolka drömmar? Vissa säger att de beror på att man börjar bli gammal. Vissa säger att man är orolig för något. Vissa säger att de är en varning?

Egentligen har jag inte alls tid att sitta här och filosofera över mina drömmar. Klockan är jätte mycke å innan de ska jag duscha, packa gympakläder och packa. För i helgen ska jag till Stockholm. :)

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Pirre

Hyi raato vilken vidrig dröm. du vet, Pirre med fobi för lösa tänder! :O Men vänta nu, vad var det det betydde nu igen. Jag ska skriva in det så fort jag kommer på det. Ha det riktigt bra i sthlm nu och hälsa alla mina vänner. puss

Postat av: Ta

jag har också dröm om tänder,fleeera gånger. och det är verkligen hemskt, man får panik och alltid känns dom så verkligen. hyi vietävä. Väntar på dig nu så vi kan gå till kupolen och fördriva tiden, tills vårt tåg åker. MOOOT STORSTAN! Eeeiy. :P

2007-02-16 @ 13:33:14
Postat av: Anonym

Stavfel! "jag har också drömT..." och "alltid känns dom så verkliga." Så, ordning och reda.

2007-02-16 @ 13:34:35
Postat av: Ottilia

USCH&FY!

2007-02-16 @ 17:59:56
Postat av: eva

Usch, det dar har jag ocksa dromt, jattemanga ganger, det ar SUPERackligt, sarskilt nar det ar sadar verkligt... Men vet inte vad det betyder, har hort manga olika teorier ocksa... ha det bra!!

2007-02-17 @ 02:13:32
URL: http://iivas.blogg.se
Postat av: Tanja

Detta känner jag verkligen igen. Dessa drömmar är faktiskt det äckligaste jag haft. Framförallt när man spottar för att få ut tänderna och allt blod och upptäcker när man vaknar att man spottat på riktigt och kudden är alldeles blöt. Huuuuva!

Jag har också hört att det betyder något om oro men har också hört att det siar om någon slags förändring. Vem vet. Drömtydning är ju bara tjafs ändå tror jag.

2007-02-17 @ 11:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback