.sena natten.

Klockan är verkligen apmycke. Väckning kl 04.30, så med andra ord så ska jag inte gå å lägga mig alls. Det blev bara inte av. Det är så läskigt att sova här på jobbet, så man drar upp på läggdax. Och nu insåg jag att det bara är typ 3 h till väckning. Tur att det här är min sista natt. Enligt mitt schema. KAnske blir in ringd nån natt här framöver. Men hoppas jag blivit mer modig tills dess! :)

Jag lyckades tjata på Pirre så länge till hon laddade upp bilder på bilddagboken. Ville så gärna se bilder från Satu och Jounis bröllop som jag missade. Och det var ju en hel del jätte fina bilder. Så synd att inte jag kunde åka dit. Hade verkligen varit jätte roligt. Men jag satsar på Merjas i September istället. Som sagt..:)

Eftersom det inte blir nå sömn den här natten så vet jag en viss person som inte kommer ha mycket tålamod när huset vaknar till liv. Tålamod är verkligen något som krävas. Och sm ni alla vet, eller kanske framför allt min kära make, så har jag ett näst intill obefintligt tålamod. Och framför allt när jag är trött!!
Jag får bita ihop och rulla hem på mina inlines å stupa i säng. Sen ska det minsann vaknas.. För en promenad hör ju till mitt nya liv, så det måste hinnas med. ;)

Andledningen till att det är extra läskigt att sova den här sista natten på jobbet är att jag envisades med att titta på Beck. Jag som är den största fegisen i världen, och jag visste att jag skulle bli livrädd. Men nyfikenhet övervinner rädsla, så jag kunde inte låta bli att kika. Fast jag zappade en hel del mellan kanalerna när det blev för läskigt eller sänkte ljudet. Ibland fick jag även ta till mitt eget lilla knep. Titta igen en stickad tröja. Eller hur Olliver? :) Det funkar jätte bra av nån konstig andledning. :)

Förresten. Jag måste ju berätta om min och Lenas fredagkväll. Lena kom hem till mig efter att vi båda slutat jobbet. Sedan var vi ute på en hurtig promenad i det fina vädret. Sedan lagade vi Tacos. Och vi kom även fram till att Tzatsiki passar jätte bra till Tacos. Vi avslutade våran hurtiga kväll med godis och vattenmelon. Mums!
Sedan tjattra vi på hela kvällen. Det slutade med att när klockan började närma sig småtimmarna och vi skulle upp till jobbet så fick vi lov att säga "Gonatt. Ja ei sanan sanaakaan enään". :) Om man inte pratats vid på länge, så har man faktiskt en hel del att berätta och diskutera. :) En lyckad kväll!

Nä, nu ska jag sluta. känner att jag bara skriver en massa strunt bara och försäker få tiden att gå. Längtar till min säng nu. Gonatt eller Gomorron! :)

Kommentarer
Postat av: ossi

bytte du rum samtidigt som du tog tröjan över huvudet?:D

2007-08-13 @ 14:03:29
Postat av: teija

hahahha de e så roligt ibland å se hur lika vi beter oss. Jag har dock aldrig kommit på att titta genom en stickad tröja. HUr ofta kollar du att alla dörrar ärlåsta?? Kollar du också ut genom fönstret innan du lägger dig, bara för att kolla läget, att inget mystiskt verkar ske? Känner du doften av pyttipanna? ASGARV

2007-08-13 @ 21:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback