.nya livet.

Igår kl 12.oo började jag mitt nya liv. Jag tänker inte avslöja vad detta gäller. Eftersom jag är livrädd för att misslyckas. Men när jag klarat en vecka så lovar jag avslöja för er vad det gäller. :) Ingen som gissat va de gäller? ;)

Till mitt nya liv tillhör också att jag ska promenera minst 45min per dag. Och det har faktiskt gått bra hittills. 3 dagar i rad har jag varit duktigt. Hoppas det håller i sig! :) Jag har t.om varit ute på promenad innan frukost igår. Typiskt mig att ampua yli i början!

Jag skall även åka inlines till jobbet VARJE dag härdan efter.
Och jag ska inte äta efter kl 19
Jag ska inte käka godis/glass/Sötsaker. Endast LITE på helger! ;)

Mitt nya liv projektet kom igång igår när jag satt hemma och vågen visade några kg mer än innan bröllopet. Jag fick sån ångest över att hela min livstil har ändrats helt sen jag flytta till sthlm. Det var mest de, å inte kilorna som fick mig att må dåligt. Fast kilorna var såklart den utlösande faktorn! :)

Jag kanske ska kalla det "Återgå till mitt normala liv" istället. Det var iaf såhär jag försökte leva då när jag gick i skolan och vardagen rullade på som vanligt. Eller hur Tani? Visst försökte vi iaf?
Men nu har jag flyttat ihop med en grabb som kan äta vad som helst, när som helst utan att de syns nånstans. Iltapala, vad är de liksom? Vi har aldrig lärt oss att äta iltapala hemma. Det är helt onödigt ju.

Livet har också ändrats när det inte blir nå friskis nå mer. Inge gympa i skolan. Ingen ridning.

Så nää, nu ska jag återgå till livet då man försöker vara duktigt. Det konstiga är att man mår genast bättre när man bara försöker.  Jag ska nog investera ett Friskis kort till hösten. Jag känner liten tendens till Friskis abstinens. :)

Nu ska jag kika på Friidrotts- SM. Ikväll kl 21 går "Beck - annonsmannen" på Tv. Vet inte om jag vågar kolla när jag är helt ensam här. Skulle du våga Tani? ;)


Kommentarer
Postat av: teija

jag hänger på ditt nya liv. allt vad det innebär. Dan förnjuder hård-träning några veckor till. men sen. Förresten apropå hon Mia och själkänsla. Jag gick så långt förra hösten att jag köpte hennes bok, vill du låna?? Må så gott!

2007-08-12 @ 22:31:01
Postat av: jenita

jaa.. jag borde kanske låna den då.. å få svar på tal liksom! :)

2007-08-12 @ 22:50:13
Postat av: Tanita.

Ja, verkligen. Vi försökte, men när sommaren kom så var ett år på friskisochsvettis och ett halv år på gym HELT FÖRGÄVES! Efter bara några veckor.. niin katkera :) De där med beck, jag skulle ALDRIG våga :D Finns inte en chans! Ensam liksom - NEVER! Jag är sämst på att kolla på läskiga filmer, det går helt enkelt inte, men de där med att kika lite grann bara - t.ex genom en tröja, funkar bra. Jag kör alltid med det :P Men nej, nu ska jag börja röja i mitt rum! Det ska bli så fint så fint, att du viekura minsann ska ångra dig bittert att du lämnade mig själv där ;) HNa d bra och så ses vi Soon! jag har nästan inge jobb heller då. Pussochskumbaranakram!

2007-08-13 @ 19:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback