,hemma hemma.

Jag måste ju göra en liten uppdatering även om jag är jätte trött och skulle gärna krypa till kojs på en gång.  En uppdatering för att fira att jag kommit hem. ( Hem, det är alltså Dalarna, kommer alltid vara! )

Prata med Pirre i fonen för någon dag sedan.

P- "Är du hemma nu alltså?"

J- "Nää, jag är i lägenheten i Sthlm."

Pirre skratta åt mig å tyckte det var skoj. Att Sthlm faktiskt ska vara mitt hem. Men det känns inte som det. Jag trodde helt självklart att hon mena Dalarna nät hon fråga om jag var hemma. haha, undra om jag någonsin kommer vänja mig! :)

Jag har kommit hem och inte hunnit göra så mycket. Kikat inne på irc med Ossian och det slutade med att både jag och Ossian raderade våra irc konton. Jag fick nog helt enkelt. Folk är ju inte riktigt riktiga!

Jag har blivit tant på riktigt. Det insåg jag idag när jag stod i kassan på KappAhl för att betala mina byxor. Jag menar, det har alsrig tidigare hänt att jag kikat efter byxor där för jag förknippar KappAhl med TANT!
Men det är väl bara att acceptera att jag är kärring, för byxorna, dom tycker jag är ursnygga!!! :)

Hade värsta shopping abstinensen idag när jag väntade på att mitt tåg skulle åka från Sthlm. Tre gånger stod jag i olika kassor för att betala, men hann aldrig fram för att jag greps av sån ångest. Så det slutade med bara byxorna.

Mitt shopping begär stillades inte alls när jag kom hem och tanita mannekänga för mig och visa allt hon köpt. Så nää, nu ska jag åka till gamla, hederliga och trygga kupolen och unna mig något mer. Det är inte alls kul å va gift och vuxen. Då måste man betala massa snorhöga hyror, bilförsäkringar,dator, busskort, besiktning och andra konstiga räkningar.
Bläää.. jag vill ha mina pengar för mig själv å kunna köpa exakt det jag vill!

Nu ska jag pysa i säng för att läsa Stieg Larssons - Män som hatar kvinnor. För andra gången.

Kommentarer
Postat av: Pirre

Hemma är alltid hemma. Så sant som det är sagt :D Men det var super roligt att prata. Måste göras om. Synd att det ska kosta så mycket. Apropå pengar och att vara gift=räkningar! kom precis hem och i hallen väntade en super teleräkning på 56 euro. Tack och adjö, jag ska gå och dö. det var de shopping pengarna. livet är hårt. och hata tanita för det. det vore mer rättvist om inte hon heller kunde köpa nåt. Eller hur? :D

2007-08-23 @ 14:49:15
Postat av: tanita.

haha, Pippe jag älskar dig också ;) Jag hade lite ångest över allt jag köpt men mamma sa att jag ska köpa så mycket kläder jag bara vill och kan nu när jag inte är gift - Så jag satsar helt enkelt på det, och vet ni vad, jag är helnöjd med att vara ickegift! :D Det har verkligen sina för-och nackdelar men jag har faktiskt insett att jag har inge bråttom än. Jag vill leva som JAG vill, och den möjligheten har jag fortfarande och jag tar vara på den! ;D Hah, synd syrror! Surt bara att ni är snyggve iaf, oavsett om ni är gifta eller inte ;) (smöra smöra som lite tröst) PusskramhejSkumbanan!

2007-08-23 @ 15:42:00
Postat av: teija

och jag, jag är super imponerad över Tanitas ekonomiska sida. Jag visste inte att hon hade en sån! Höj hatten för na!!! Men för att trösta er äldre så får inte tanita några äkta kramar varje dag, så vad ska man då med snygga kläder till??

2007-08-23 @ 21:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback