.fotbollsfru.

Nu är jag en äkta fotbollsfru. Jimppe har åkt till Helsinki för att spela fotboll och jag fick snällt lov att stanna hemma och jobba. Hade varit så kul att följa med. Roligt å titta på fotboll på en feting stadio, träffa janita och andra flickorna och även gå på satu och jounis bröllop i morgon. Men eftersom jag ansåg att de skulle vara näst intill omöjligt att byta bort alla mina timmar så fick jag lov att stanna hemma. Nytt försök nästa år! :)

Men det jobbiga är inte att min man är borta. För han klarar jag mej utan, för de har jag ju gjort i cirkus 20 år redan. Men jag blir galen på att vara ensam!!! Stackars lilla jag som sovit ensam en enda natt i hela mitt 20 åriga liv ska helt plötsligt vara ensam en hel helg. Jag har ingen att prata med. Inte ens en dator hemma.

Men idag efter jobbet ska Lena komma hem till mig så ska vi gå på en promenad och sedan laga någon god middag tillsammans! Det ska bli riktigt trevligt! ;)

Det roliga med att flytta ifrån Dalarna är att det finns så mycket nya smultronställen att upptäcka i min nya hemort.
I Tyresta by finns en nationalpark med superfina promenad stigar. Bakom våran lägenhet finns Slätmossens Naturpark och en liten bit längre bort finns elljusspår med promenadvänliga slingor. Ca 2km till Friskis och Svettis och 1km till biblioteket.

Det är kul å göra spontan utflykter på kvällarna. Jag önskar jag kunde ladda upp bilder på min bilddagbok. Så fort vi köpt en dator ska jag aktivt ladda upp bilder. En kväll åkte vi till Nynäshamn och köpte glass och strosa runt i hamnen. I förrgår åkte vi till Saltsjöbaden. Där satt vi på klippor och solade och tittade på Stora, feta lyxbåtar, tittade på svanar och åt glass. Det var riktigt fint i Saltsjöbaden. Jätte stora, fina villor och havet alldeles nära. Man skulle inte ha något emot att bo där inte! ;)

Nästa vecka på onsdag ska jag åka hem till Dalarna. Det ser jag fram emot! ;)

Sitter förresten på jobbet just nu. Det är väldigt lungt. Sitter här med en kopp blåbärsoppa och alla är på jobbet. Ska väl göra något vettigt nu.

Krameli Kram

Kommentarer
Postat av: Tanita.

Kommer du redan på Onsdag!? Va Rroouligt! Jag kom precis hem, var och övningskörde i säkert en timma. Oj va roligt det var men OJ var far är nervös och aggressiv när man kör :) jag blev så mielissään när du uppdaterat så mkt, fortsätt med det när du jobbar! det är hur bra som helst ;) Vi ses då om ett tag.. Ha d bra och yritä pärjäillä. Jag är öppen för samtal vettu, eftersom jag inte heller har så jätte många att umgås med. Hej hej, pusskram!

2007-08-10 @ 21:08:04
Postat av: Tanita again.

2 km till friskis och svettis. Jag vill DÖ, eller jag kommer nog att dö för jag är så hemskt avundsjuk :`/

2007-08-10 @ 21:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback