.soliga tisdag.

En solig tisdagsmorgon i slutet av April sitter Jenita i Europas modernaste skola och uppdaterar sin blogg. :)
Vi har historia lektion och eget arbete. Egentligen borde jag sitta och söka lite fakta om Finnarnas invandring till Sverige. Men jag tycker det är ju himla roligt när männiksor uppdaterar bloggar, därför känner jag att även jag borde göra det, även om jag inte har något spec att blogga om.

Just nu händer det ganska mycket i mitt liv. En massa inbjudningskort som alldeles strax är iväg skickade, en massa skola och en massa annat planerande inför den stora dagen.

Det som är mest aktuellt just nu är nog lägenhet. Min stackars blivande man blir väl snart galen om han inte får tag i en lägenhet. Helst ska den vara jätte stor men samtidigt jätte billig. :) Jag har insett att man inte får vara sådär jätte kräsen när man ska köpa lägenhet i Sthlm. En fjuttig 2:a kostar lika mycket som en hel villa här hemma i Dalarna! Det är sjukt. Men jag är ganska lugn. Jag tycker att vi lika gärna kan hyra en lägenhet. Så länge Jim absolut ska köpa en lägenhet, så får han väl leta på. Jag håller tummarna! :)

I helgen vill jag åka till Sthlm och vara där över valborg. Tanita är på väg dit så jag skulle få sällskap på resan. det bästa av allt att vi får skjuts hem av asko och tuija på tisdagen. Allt talar för att jag absolut borde åka. Jag och Jonna som hade bestämt att vi skulle sova vid stugan i Floda vid sista april. Vi får väl se hur det blir med de. Annars kan vi ta det nån annan helg? :/ Jonna kan följa med till Sthlm, men hon har säkert inga pengar efter hennes många finlandsresor på kort tid. eller vad säger du jonna? :)

Idag slutar jag skolan kl 11. Sen ska jag förbi körskolan och beställa lite körlektioner. sen ska jag hem. Äta. Sola. Gå till stallet. Rida. Mocka. Gå hem. Äta. Duscha. Göra läxor. Prata i fonen. Sova.

Förresten. igår sov jag innan kl 21. Jag kände mig jätte duktig och njöt av tanken hur UUUUTVILAD jag skulle vara idag när jag vakna. Joo tjena, jag var exakt lika trött i morse som alla andra dagar. Så inga mer tidiga läggningar för min del. Man missar bara en massa timmar av dygnet som man skulle kunna göra nåt vettigt på. Man är alltid lika trött. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du SKA följa med, så sant jag heter Tanita.

2007-04-24 @ 18:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback