.Tidsoptimism.

Jag är den största tid optimist som finns. Jag KAN inte sätta mig ner och plugga i tid. Jag går runt i ca en vecka innan, och har magsår och kan inte göra nånting och avstår från allt roligt för att jag ska "plugga". Jaha, och pluggar jag då? nää.

Tiden går och jag kan inte uträtta något vettigt för jag vet att jag borde plugga. Sen så är den plötsligt där. Kvällen jag hatar och har fasat för. Dagen före provet. :S
Nojaa, de börjar bra. Jag tar fram böckerna och lägger mig i sängen för att plugga.. Jag läser 2 sidor, och helt plötsligt i den mest spännande situationen då President Nixon håller på att göra inbrott i Watergate, så faller Jenitas ögon ihop, och...ZZzzz..

Klockan 18 slår jag upp ögonen med ett ryck och jag känner hur provet skaver i mitt samvete.
Jag bestämmer mig att sätta mig vid kösbordet för att undvika att falla i sömn. De går bra förutom att jag emellanåt måste uträtta massa viktiga saker. Prata i fonen, ut och övningsköra och äta mat. och massa annat viktigt. För jag har ju faktikst hela kvällen och natten på mig. För jagh ar ju sovit på dagen.


Allt skulle ju kunna verka bra, men kl 22.30 är jag så trött så Gorbatjov och alla andra Sovjetiska ledare blir en enda röra i mitt huvud.

Detta slutar med att jag tänker, tidsoptimist som jag är, att jag tar tidigare bussen till skolan. Och lägger ner boken och stänger mina trötta ögon. Jag hinner ju faktiskt plugga i morgon.

men när jag väl kommit hit på morgonen den stora dagen då provet ska äga rum, inser jag att 35 min är för kort tid för att lära sig allt om Kubakrisen, Berlinmuren, Berlinblockaden, Gorbatjov, Stalin, NATO och Warzawapakten. Alla bakomliggande orsaker och utlösande faktorer.

Så nu sitter jag här. Efter provet, och tänker, nästa gång, då raaaaaaaaaaaaaato ska jag börja plugga i tid.

Kommentarer
Postat av: Pivs

Neena i ett nötskal. Men du. JAg ska INTE börja tidigt nästa gång för tro inte att jag kunde mer den här gången även om jag började för en vecka sen. Man hinner glömma av allt..

2006-09-26 @ 10:22:24
Postat av: Essi

:) ja visst är det sjukt att man lurar sig själv på det sättet, om man vore smart och pluggade lite i taget en lite längre tid skulle man samtidigt kunna ha roligt, lära sig saker och slippa få magsår! Men konstigt nog så går det alltid på samma sätt, man sitter där alldeles förtvivlad kvällen före och tänker "ska jag sjuksriva mig imorgon??!" :D människan är bra konstig! jag borde egentligen plugga, men vad gör jag?? sitter och läser och kommenterar era fina blogg! puss på dig vännen!

2006-09-26 @ 11:36:32
Postat av: teija

det ligger liksomlite i släkten. hur gick provet som vi så snälla försökte hjälpa dig med när vi åkte till finland för att hämta tanita från opisto? jag kommer då ihåg det mesta som vi försökte lära dig, hur är det för din del??

2006-09-27 @ 10:12:34
Postat av: Henna

Du ska veta att ja på riktigt har EXAKT samma problem! Å de är inte små problem som vi talar om. De är faktiskt inge kul. Hur ska vi lösa dehär? :)

2006-10-01 @ 10:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback