.Hej mitt vinterland.

Idag när jag vaknade hade jag fått ett mess. Där de stod att jag kan skippa ridningen idag för att vädret är så skit. Hallåå. tänkte jag. Så mycke kan det ju  inte regna eftersom det inte ens smattrar på fönster räcket utanför. Jag rycker upp rullgardinen, och oj vilken chock jag få. Ute är allt helt vitt. Och marken är täckt av en 20 cm snö... Gaaaah. Och mer kom de. Det bara yrde ner snö från himlen. Wow, nu är det vinter på sant ju! :)

Dagen har beståt av att jag lekt hemma fru. Eftersom mina päron jobbar och alla vi andra har höstlov, så då är det jag som är äldst och intelligentas i huset, och på såvis får hålla ställningarna här hemma. Bland annat har jag lagat mat, tvättat tvätt, diskat och städat. Jaa, jag har helt enkelt varit hemmafru. Det är skoj, i typ en dag såhär eller två. Men i 20 år.. njaa, jag vette katten!

Sedan har jag packat för min semester till huvudstaden! :) Ska bli skoj att åka dit. Helst idag när Ellen ringde och sa att hon beställt biljetter till Sthlm till på fredag, så nu är hon på väg. Så i helgen får jag se henne. Ska verkligen bli skit skoj. Klart ska det bli kul att vara med JImppe. Iaf lite då. ;)

Mamma och barnen ska åka till Finland i morgon. Är lite orlig för att dom ska ut och rejsa i de här vädret. Jag håller tummarna att bilen håller sig på vägen, att båten håller sig på vatten ytan, ifall den inte skulle göra de, så håller jag tummarna att iaf mina familje medlemmar håller sig ovanför vattenytan. jag menar, ifall båten envisas med att inte göra de. Usch. :S

Min pappa kom hem och tyckte han var en "Kova Jätkä", som han själv uttryckte de. för att han bytt till vinterdäck, bytt olja och torkablad på mammas bil. Öhh, jag tycker det är ganska självklara saker.. :D

men jag önskar er alla ett trevligt höstlov. Njut så mycke det går, för det gör jag.

Nästa uppdatering i från huvudstaden. Vi hörs!

<3




Kommentarer
Postat av: Jimppe

vad bra,då kan du alltså va hemmafru här också nåra dar:)så har du nåt att göra på dagarna..laga mat å diska å fixa matlåda å tvätta kläder å städa å sånt.du kommer inte ha långtråkigt.å det bästa av allt är att du tycker om det!!:) det sa du själv så säg inte emot.
nädå du har ju höstlov så ta det lugnt bara så du inte blir utbränd.

2006-10-31 @ 23:02:44
Postat av: teija

hhahaha ag nästan förstod att det var jimppe som kommenterat om avsaknaden av en hemmafru.
Ha en trevlig helg i sthlm damen. Presenten var väl inte dålig men TRÅKIG. Du vet, det skulle ha varit roligare med en pepparkvarn i form av barbapappa eller nått. Ajja. Bättre lycka nästa gång teija. Ta väl hand om dig och håll tåget på rälsen ändå fram till huvudstaden. Kram!

2006-11-01 @ 09:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback