.snökaos.

min mini semester i Sthlm började bra. Jag satte mig på tåget till Sthlm, och tåget kom nästan i tid till slutstationen. Tanja ringde till mig och sa att Ismo hade problem med vinterdäcken, och lockade oss med lite mat, för att vi skulle skjutsa Mona och Felix hem till dom. Snälla som jag och Jimppe är så lovade vi att skjutsa dit dom. Men.. vi skulle få ångra oss bittert. i vår kära huvudsad råder trafik kaos utan dess like. Det tog oss 4 h att åka till Kallhäll från centralen. I vanliga fall tar det ca 30 min. Oj oj oj... vad sakta det gick! Mina stackars nerver fick sig en riktig genomkörare. Väglaget var snorhal, bussar åkte i dike, med jämna mellanrum var det bilar som åkt i dike, lastbilar som fastnat och jaa, det var alltså ren kaos!

Samtidigt visste jag att mamma och barnen var på väh till hamnen. Så jag fick lov att ringa och fråga dom med jämna mellanrum hur det gick. För ute var det minsann SNORHALT!!!!

Aja, vi är iaf alla trafikanter välbehållna. Även om mamma och dom missade båten, och fick övernatta en natt hos Forsmans för att ta morgonbåten imorgon istället.

En sak till, det tog ungefär 4 h att åka tillbaka från kallhäll också idag. Gaaah.. Så idag har jag setat i bil i 8 h, men ändå åkt kanske bara 100km. Öhh.. vi hoppas på en bättre dag imorgon för oss trafikanter.

Hälsningar och kramar från ett vintrigt, snöigt och kaotisk Stockholm!


Kommentarer
Postat av: teija

visst bara älskar man halkan ibland?? Tacka vet jag gagnef, fastnar man nånstans med bilen så väntar man i ca 10 min på att första fordonet kommer och när den väl gör det ser man att det är en TRAKTOR. det kan man kalla paradiset eller huR?? kom mor din iväg?? kram.

2006-11-02 @ 09:27:07
Postat av: Tanita.

Shit, hur kan det vara möjligt! :O :) Hälsa Jim och ha det så skoj, så ses vi nästa vecka! KRam!

2006-11-02 @ 14:13:01
Postat av: Anonym

siis, hur kan det vara möjligt att det tog så lång tid. Jag skulle döö :)

2006-11-02 @ 14:13:49
Postat av: eva

Oj, det där låter inte klokt =). Tur att kollektivtrafiken har funkat något bättre (iaf hittills). Men vad trevligt att du är i sthlm, då kanske vi ses i helgen ? (om ni kommer fram vill säga , hehe :) )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback