.redan hemma.

JAg är redan hemma från skolan fast klockan är bara 10.51. Skönt att komm hem tidigt ibland. Vi hade bara en historia lektion idag, sen slutade vi. Meningen var att jag skulle stanna i Blge och träna, men jag har så mycket att göra idag, så jag åkte hem för att plugga.

Men nu är det ju såklart så att man inte kan börja plugga på en gång. Nej nej. Första ska man leka med datorn lite, sen ska jag läsa tidninge. Sen kommer jag komma på EN MASSA jätte viktiga saker. JAg chansar på att jag kommer komma igång med pluggandet ca kl 20 i kväll. Jag är en obotlig tidsoptimist!

Just nu känns det som om ingenting speciellt händer i mitt liv. Det är liksom inget speciellt jag ser framemot, förutom nästa sommar då. Och min finlandsresa som jag hoppas blir av efter jul.
MItt liv består helt enkelt av skola, läxor, träna, äta, sova, sakna och prata i telefonen.
Men jag tycker inte de är så illa. Det är så tryggt med rutiner. Jag bara fasar för den 8 Juni när jag ska stå där i skolan med den vita mössan på huvudet och bli utsparkad ut i den grymma världen. Då måste jag bli vuxen, vad vill jag göra? vad vill jag bli? Neej. tacka vet jag gymnasiet. Behöver inte tänka så mkt. Står det på schemat att jag ska vara i skolan kl 8 på måndag, då bör jag vara de, ifall jag inte är för trött. för då finns det något som kallas sovmorgon. Sånna kan man fixa bara sådär om man är student. Åå, jag ska minsann vara en evig gymnasie student!! JAg vill inte ta studenten!

I morgon ska jag ha muntligt svenska nationellt prov. Jag ska hålla ett tal på 5 minuter. Temat är "Den moderna människan!" Nån som har ett förslag på vad jag ska snacka om?


See u..


Kommentarer
Postat av: Esse

Sitter hemma, borde egentligen vara på jobbet, men har spytt hela natten så man får ju inte smitta gamlingarna så blir att sitta hemma ett tag till! Den moderna människan... kan inte komma på nåt bra, tyvärr.ha en trevlig dag, puss

2006-11-29 @ 12:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback