.hä vant så farligt.

Det var intesom sagt så.farligt.att.börja.skolan.igen.efter.lovet. Det är aldrig riktigt så farligt som man inbillar sig.Man kommer inte ohåg allt de roliga med skolan. När den väl kända söndagsångesten infinner sig så tänker man bara på allt negativt.

Anledningen till att den här dagen var så nice var nog att vi bara hade en historia lektion idag. Och vi gjorde absolut inget vettigt. Med andra ord kan man säga att jag inte lärt mig någonting idag. Aja, Biggan är verkligen urskön, men ibland är hennes lektioner lite väl ineffektiva. Jaja, en dag som denna gjorde de ju absolut ingenting. Jag sattoch läste dagens Metro,sen var skoldagen slut för min del.

Vi slutade skolan så sent, att matsalen inte ens var öppen! Gaah, de slutade med em brunch på donken. Försökte faktiskt vara nyttig med fullkornsbröd och kaffe.

Vi satt på donken i 2h. Jag, Julia, Theresé och Pivveni. Och det var trevligt, roligt när manhar några vettiga nykterister i klassen iaf. ;)

Efter min brunch blev det att gymma. Och dom har renoverat så fint i gymmet. Så nu blir jag glad av att bara gå in där. En massa nya maskiner och ojojojojjj..:)

Efter det hämtade jag mina halvårslinser från synsam. "Sen till sommaren får du komma och beställa nya!" Till sommaren! Deär ju värsta snart ju. Där stod jag som ett fån inne på Synsam med mina linser i handen och insåg: nästa gång jag beställer linser har jag tagit studenten. Nästa gång jag beställer linser är jag fru kinnunen, nästa gång jag ska beställa linser måste jag vara vuxen. Puh, jag blev lite yr och fick lov att gå ut och andas lite frisk luft. :)

Efter de satt sig en dötrött jenita på bussen. Planerna var att jag skulle rida. Men eftersom det blåste så mycket ute, så skippade jag ridningen och åkte hem.
Jag var glad. Jag visste jag hade en bra bok som väntade hemma. Så där har jag tillbringat hela min dag, i sagornas värld.


Öj,tillbaka till verkligheten. Svenska nationellt prov imorgon! Yeah right!

Kommentarer
Postat av: teija

om tre veckor är det första advent. sen är det tre veckor till jultomten. Sen är det 2007. Domedagen närmar sig med stormsteg!! Må så gott och lycka till med proven. kram.

2006-11-08 @ 13:20:24
Postat av: Esse

:) du är så komisk, jenita! :) jag bara praktiserar för fullt, helt ok faktiskt. ja tänk snart är det sommar och jag ska stå i kyrkan och snyfta när du blir fru kinnunen, huh huh. Har du verkligen tänkt igenom detta beslut noga nu då ;) hahah

2006-11-09 @ 09:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback