.pressen.

Teija, jag vet exakt vad du talar om när du pratar om den där "blogg pressen". Jag börjar också få lite smått prestations ångest inför de här med bloggandet. Mest över det att jag måste uppdatera, men jag vet inte vad jag ska hitta på för nåt.

Idag har jag iaf haft ont i huvudet. Har inte hunnit gjort så mycket idag, förutom att jobbat och bråkat med min förbannat envisa vaxpropp i örat.
Det gick inte så bra att jobba idag. När jag försäkte kommunicera med mina kära vårdtagare, så blev det inte så mkt vettigt sagt, då vi båda har lite nedsatt hörsel. Jag pga en vaxpropp och den andra pga åldern.

Min huvudvärk under de senaste dagarna kan bero på att det varait så mycket åska i luften. Igår mall de som raato, just utanför mitt fönster, så jag sprang ut till köket i ren panik. Oftast är jag inte rädd för åskan, men lite skakis blev jag när de small som raato. Gjorde ont i öronen, även om jag hade en vaxpropp i ena örat!!

Idag åskade så väldans att de blev strömavbrott på jobbet. Allt ordna sig tillslut. Vi fick lov att äta maten lite tidigare än planerat. Jag börja seriöst fundera på vad som skulle hända om de blev strömavbrott inom vården när man just höll på att lyfta en vårdtagare med jag hjälp av liften? skulle den bara bli kvar hängandes i luften?

KAnske borde ta redan på de. Man vet aldrig om den situationen blir aktuell nån dag i dessa åskans tider.

Mvh. Jenita





Kommentarer
Postat av: Din man

jahadu..nu har jag också invigt din blogg.ska ha stenkoll på allt du skriver från och med nu. hehe.hur känns det,ingenstans får du vara ifred..

2006-07-28 @ 23:41:29
Postat av: teija

de gamla på ålderdomshemmen har sällan fått flyga så en lite förlängd flygtur i en lift skulle nog inte vara helt fel. Stå bara brevid och gör lite havs ljud och dylikt. Näst bäst efter grekland liksom! Ha det.

2006-07-29 @ 08:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback